جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید گفت که آمریکا به اجرای توافق هسته‌ای با ایران نزدیک نیست.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد توافق با ایران در آینده نزدیک بعید است.

این مقام ارشد دولت بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی افزود که دستیابی به توافق با ایران نزدیک به نظر نمی رسد.

کربی در حالی که کشورش با تداوم تحریم‌های دارویی جان بیماران را در خطر قرار داده است، با حمایت از ناآرامی ها در ایران گفت: در حال همکاری با شرکت های فناوری برای تضمین دسترسی مردم ایران به اینترنت هستیم.

هماهنگ ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گفت که واشنگتن همچنان احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران و گروههای نیابتی آن را را پیگیری می‌کند. 

به گزارش ایرنا، وندی شرمن قائم مقام وزیر امورخارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی گفت: من با شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده  گفت وگو کردم و از آنها خواستم از مجوز عمومی موسوم به دی -دو برای ارائه خدمات و ابزارهای ارتباطی اضافی به مردم ایران استفاده کنند.

شرمن که پیش از این مذاکره کننده ارشد هسته‌ای آمریکا با ایران در دولت باراک اوباما بود، در حمایت از ناآرامی ها مدعی شد: ادامه سرکوب خشونت آمیز معترضان مسالمت آمیز، توهین به حقوق بشر است.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز در تایید اظهارات وندی شرمن و در حمایت از ناآرامی ها مدعی شد: ما متعهد هستیم که ابزارهای ارتباطی حیاتی را در دسترس مردم ایران قرار دهیم، زیرا آنها به طور مسالمت آمیز به خشونت علیه زنان و انکار آزادی‌های اساسی خود اعتراض می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.