مهدی نصیری، مدیرمسئول اسبق کیهان نوشت: فهم این نکته که چرا جریان انقلابی و حاکمیت یکدست آن، این قدر بر مصادره مقدسات و شعائر و مناسک دینی به نفع خود اصرار دارد، امر پیچیده ای نیست و در یک جمله عبارت است از: «فقدان محبوبیت قابل اعتنای مردمی و نیاز به فضا سازی و انواع و اقسام نمایشها و شوآفها برای القای محبوبیت داشتن».

به گزارش جماران؛ حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، در یادداشتی با متهم کردن سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی، عبدالله نوری و... نوشت: «هیاهوی مشترک طیف یاد شده و اسرائیل و آمریکا و انگلیس در حالی است که حماسه عظیم راهپیمایی اربعین، دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها را عمیقاً به خشم آورده است. حالا به تیتر‌ها و صفحات اول روزنامه‌های زنجیره‌ای نگاه کنید تقریباً (و در مواردی تحقیقاً‌) هیچ خبری از این رخداد عظیم و بی‌نظیر دیده نمی‌شود و در همان حال موضوعاتی نظیر آنچه به آن اشاره شد، به تیتر و عکس صفحه اول آنها تبدیل می‌شود. مدعیان اصلاحات و نشریات و سایت‌های آنها در حالی به بزرگ‌نمایی همراه با سیاه‌نمایی برخی از مسائل مشغولند که درباره رخدادهای شرم‌آور و ضد‌بشری دوستان آمریکایی و اسرائیلی خود زبان به کام و قلم به نیام کشیده‌اند. به عنوان مثال، اعتراف رسمی مقامات آمریکایی که سالانه بیش از هزار شهروند آمریکا و عمدتاً سیاه‌پوست در خیابان‌های این کشور به دست پلیس کشته می‌شوند و یا تیراندازی‌های منجر به قتل صدها انسان در آمریکا و انگلیس، چاقو‌کشی‌های پی‌درپی صهیونیست‌ها و‌... را نادیده می‌گیرند و...»

 

حسین (ع) از آنِ شماست یا از آنِ اکثریت مردم آزادیخواه ایران؟

مهدی نصیری، مدیرمسئول اسبق کیهان یادداشتی که در اینستاگرام خود منتشر کرده که در پی می آید:

روزنامه کیهان یک بار دیگر مانند دهها بار دیگر و مانند دیگر رسانه های حاکمیتی، اربعین و امام حسین ع را به نفع خود و اقلیت ده ـ پانزده درصدی همراه خود مصادره کرده و در ادعایی عجیب نوشته: 

«خاتمی و اصلاح‌طلبان از مرگ مهسا امینی خوشحالند/ درباره او اطلاعیه دادند تا اربعین کمرنگ شود/ به دادگاه احضارشان کنید» 

فهم این نکته که چرا جریان انقلابی و حاکمیت یکدست آن، این قدر بر مصادره مقدسات و شعائر و مناسک دینی به نفع خود اصرار دارد، امر پیچیده ای نیست و در یک جمله عبارت است از: «فقدان محبوبیت قابل اعتنای مردمی و نیاز به فضا سازی و انواع و اقسام نمایشها و شوآفها برای القای محبوبیت داشتن».  

این جریان هنوز نتوانسته تلخی شکست انتخاباتی در آخرین انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را که با ادبار و عدم حضور و شرکت اکثریت مردم ایران مواجه شد - و البته منجر به حاکمیت یکدست انقلابی شد! - فراموش کند و لذا پیوسته در تلاش است تا برای جمهوری اقلیت خود محبوبیت تراشی کند. 

حادثه مرگ جانگداز دختر مظلوم ایران، مهسا امینی و برخاستن امواج نفرت عمومی و جهانی نسبت به شیوه حکمرانی مدیران جمهوری اقلیت، این احساس دردناک در اقلیت بودن را، بیشتر برانگیخته و لذا طبیعی می نماید که کیهان، سید محمد خاتمی که افتخار و شرافت ایستادگی در برابر لاپوشانی قتلهای فجیع و سیاه زنجیره ای انجام گرفته (توسط دوستان و همکاران امنیتی مدیر مسئول محترم کیهان در ایام وقوع قتلها) را در کارنامه دولت خود دارد، متهم به خوشحالی از قتل مهسا کند و یک بار دیگر سند اربعین حسینی را به نام جریان اقلیت بزند. 

این جماعت به گونه ای با مناسک و شعائر مذهبی برخورد می کنند که گویا آنان بنیاد گذار اسلام و تشیع و این مناسک در ایران و جهان بوده و هر کس نام خدا ـ جل و علا ـ و پیامبر و علی و حسین و مهدی ـ علیهم السلام ـ را بر زبان می آورد، از قبیله آنان است و بر حکمرانی عجیب و غریب و مصیبت بار  آنها مهر تایید می زند! 

واقعا علی و حسین از آنِ حاکمان و اقلیت ده ـ پانزده درصدی و رسانه های حکومتی مدافع آنان است یا از آنِ اکثریت مردم ایران که مظلومانه تاوان سنگین حکمرانی یکدست غیرعادلانه و آلوده به اژدهای هفت سر فساد را می دهند؟ مگر امکان دارد علی و حسین و مهدی ع در کنار مسببان ومباشران قتل دختری معصوم و جوان و صدها مقتول مظلوم دیگر باشند و به ماشین تبلیغاتی صدا و سیما و کیهان و ... اجازه دهند که ارزشها و آرمانهای آنان را به نفع حاکمیت خود مصادره کنند؟ 

آیا امیر و مولای مومنان که گفت «اگر مسلمانی در برابر خلخال درآوردن از پای یک زن یهودی ساکن در سرزمین اسلام، از غصه دق کند جا دارد»، در کنار منادیان اسلام جباری (به جای اسلام رحمانی) است که دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی اش مرتبا مردم و اصناف  معترض و دادخواه را تهدید و بازداشت می کند؟!

 آیا آقا و مولایمان حسین ع که در برابر استبداد یزید و خلافت موروثی او ایستاد و جان خود و دهها یار و منسوب وفاداراش را فدا کرد، مدافع  حاکمیت اقلیت بر اکثریت است؟ شمایی که از هیچ فرصت و دستاویز مقدس و نامقدسی برای تثبیت قدرت خود فروگذار نمی کنید، چه نسبتی با علی دارید که از حکومت و قدرت فرار می کرد و در برابر هجوم انبوه مردم ام القرای مدینه برای بیعت، مقاومت و امتناع می کرد و ملتمسانه از آنان می خواست که به سراغ دیگری بروند و به مشاورت و وزیری او رضایت دهند؟   

آیا واقعا میلیونها نفری که در ایران و عراق در محرم سیاهپوش می شوند به اضافه میلیونها نفر ایرانی دیگری که ممکن است از این مراسم فاصله داشته باشند ـ و البته یک دلیل طیفی از آنان هراس از مصادره این مراسم به نفع جریان اقلیتند ـ هم جناح روزنامه انقلابی کیهان و صدا و سیما هستند و بر این همه ضعف و جهل و ظلم در اداره کشور مهر تایید می زنند؟ خب اگر چنین است چرا کیهان از برگزاری یک رفراندم در ایران به منظور اثبات همراهی اکثریت مردم ایران با گفتمان و عملکرد حاکمیت یکدست انقلابی دفاع نمی کند تا بعد از پیروزی در آن،  اجازه نُطق کشیدن را به احدی ندهند و از همگان نسق بکشند و حصرشدگان را به پای چوبه های اعدام ببرند و از رنج زجرآور در اقلیت بودن نجات پیدا کنند؟!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.