سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه نظر و خواسته کشورش در مورد برجام را اعلام کرد.

به گزارش جماران؛ دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه با اعلام اینکه مسکو از احیای سریع توافق هسته ای با ایران حمایت می‌کند، گفت که گام های غیردوستانه غرب در قبال مسکو ممکن است به طور غیرمستقیم بر برخی از مفاد این توافق تاثیر بگذارد.

ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: پسکوف افزود: طبیعتا ما دوست داریم که این توافق هرچه زودتر احیا شود.

این مقام کرملین ادامه داد: شرایط جدید خاصی در ارتباط با اقدامات غیردوستانه کشورهای غربی علیه فدراسیون روسیه وجود دارد که به طور غیرمستقیم بر برخی از مفاد این توافق تاثیر می گذارد و این مساله نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته مدعی شده بود که واشنگتن و متحدانش طرحی را برای بازگشت به برجام به منظور بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای آماده کرده اند.

پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان در سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران در زمینه هسته ای دست یافتند، اما ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ به طور یکجانبه از این توافق خارج و تحریم های ضد ایرانی از سر گرفته شد.

در حالیکه واشنگتن بارها مدعی تمایل به احیای برجام بوده اما زیاده‌خواهی‌های مغایر با چارچوب اصلی توفق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ داشته و جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع در برابر این زیاده‌خواهی‌های واشنگتن ایستاده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.