انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دشمن برنامه‌ریزی وسیع و طولانی در خصوص جمعیت انجام داده و متاسفانه در داخل کشور نیز در این زمینه اهمال‌های طولانی‌مدتی صورت گرفته است؛ بنابراین باید به صورت ضربتی و جهشی در این چند سالی که برای خارج شدن از چاله جمعیتی موجود فرصت است، با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ به نتیجه مطلوب دست یابیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه متاسفانه سقط جنین در کشور بسیار زیاد است و آمارها نشان می‌دهد که سقط جنین در کشور طی ۱۰ سال گذشته سیر صعودی وحشتناکی داشته، گفت: ۹۸ درصد این سقط‌ها هم مشروع بوده است.

انسیه خزعلی امروز، هفتم مرداد ماه، در سومین جلسه ستاد جمعیت خراسان رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: دلیل این سقط جنین‌ها ایجاد ترس و سخنانی است که توسط کادر مراقبت‌های درمانی به خانواده‌ها القا می‌شود. همچنین به واسطه فرهنگی که نهادینه شده و کثرت فرزندان را نمی‌پسندد، تعداد اعضای خانوار به شدت کاهش پیدا کرده است. 

وی با اینکه مدت کوتاهی است به موضوع جمعیت پرداخته‌ایم اما در خراسان رضوی تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است. امید داریم این تلاش‌ها با توجه به شرایط اضطراری که وجود دارد، همچنان با سرعت بیشتری به پیش رود.  

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: دشمن برنامه‌ریزی وسیع و طولانی در خصوص جمعیت انجام داده و متاسفانه در داخل کشور نیز در این زمینه اهمال‌های طولانی‌مدتی صورت گرفته است؛ بنابراین باید به صورت ضربتی و جهشی در این چند سالی که برای خارج شدن از چاله جمعیتی موجود فرصت است، با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ به نتیجه مطلوب دست یابیم.  

خزعلی با بیان اینکه تهدید جمعیت مساله جدیدی نیست، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم ‌می‌فرماید دشمن با سخنان زیبا و فریبنده بشر را به سمتی می‌برد که دچار فساد، محدودیت، نقص جمعیت و نسل شود. خداوند سرمایه‌های مادی و معنوی را در کنار هم قرار می‌دهد و بیان می‌دارد دشمن برای آن‌ها تدبیر کرده است. در قرآن خداوند متذکر می‌شود اگر دشمن به شما مسلط شود، در زمین فساد خواهد کرد و این فساد در ۲ بخش از بین بردن سرمایه‌های مادی و نسل انسان خواهد بود. دشمنی دشمنان در از بین بردن سرمایه نسلی انسان‌ها به صورت کمی و کیفی یعنی خالی کردن محتوا و تغییر در هویت سرمایه‌های انسانی است.  

وی خاطرنشان کرد: نمونه اعلای این موضوع در میان جوانان و زنان مساله حجاب دیده می‌شود. آن‌ها تلاش می‌کنند بتوانند زنان را از هویت خالی کرده و ارزش‌ها را تبدیل به ضدارزش کنند. این‌ها اقداماتی است که از چند جهت صورت می‌گیرد و به تعبیر مقام معظم رهبری یک جنگ ترکیبی و شناختی است. دشمن تلاش می‌کند از نظر معنوی این هویت را بگیرد و سرمایه‌های انسانی را به نابودی بکشد.  

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما وظیفه داریم در هر ۲ زمینه فرهنگی و اقتصادی یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم تا در مقابل این جنگ شناختی که زنان و خانواده را نشانه گرفته و تلاش می‌کند نابودی جامعه را از درون خانواده برنامه‌ریزی کند، مقابله کنیم. البته باید در برابر جنگ مادی که سرمایه‌های مادی و سرمایه‌های نسلی را تهدید می‌کند نیز ایستادگی کرد.  

وی با بیان اینکه در حوزه فرزندآوری حمایت‌های اقتصادی در دست دولت است بیان کرد: با این حال اصل برنامه‌ریزی افزایش جمعیت مربوط به مباحث فرهنگی و فرهنگ‌سازی است. ایجاد انگیزه اشتغال، فرزندآوری و فرزندپروری از موارد مهمی است که سرمایه‌گذاری کمی روی آن شده و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.  

خزعلی اظهار کرد: همچنین در این مسیر اگر موانعی که از نظر بهداشتی و در سیستم وزارت بهداشت وجود دارد، باید برداشته شود. ما خیلی نیاز به بسته‌های مشوق نخواهیم داشت. 

وی در خصوص طرح‌های حمایتی فرزندآوری گفت: تاکنون ۵۰ هزار خودرو به مادران داده شده که این موضوع بار اقتصادی چندانی ندارد و در واقع سهمیه‌ای است که به مادران تعلق می‌گیرد. امیدواریم در این استان پیگیری شود تا سریعتر این کار انجام شود. اعطای مشوق‌های مسکن البته زمان‌بر است.  

خزعلی اضافه کرد: از کسانی که به صورت مردم‌نهاد، چه در بخش‌های تشویق به فرزندآوری و چه در بخش‌های ممانعت از سقط جنین فعالیت می‌کنند هرگونه که بتوانیم پشتیبانی می‌کنیم و اگر اشکالات قانونی در کار باشد هم آن را رفع می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.