ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «این متن در اختیار ایران و دیگر کشورهای درگیر در مذاکرات اتمی نیز گذاشته شده و قرار است دولت بایدن نظرات خود را پس از بررسی، مستقیماً با اتحادیه اروپا بگذارد.»

به گزارش جماران؛ ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا دریافت متن پیش‌نویس ارائه شده توسط جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای نهایی کردن مذاکرات احیای برجام را تأیید کرد و افزود: در حال بررسی آن برای اجرای کامل برجام هستیم

ند پرایس در کنفرانس خبری گفت: «ما پیش‌نویس تفاهم‌نامه را دریافت کرده و در حال بررسی آن برای اجرای کامل برجام هستیم.»

ند پرایس در ادامه گفت: «این متن در اختیار ایران و دیگر کشورهای درگیر در مذاکرات اتمی نیز گذاشته شده و قرار است دولت بایدن نظرات خود را پس از بررسی، مستقیماً با اتحادیه اروپا بگذارد.»

جوزپ بورل روز سه‌شنبه در مقاله ای در روزنامه فایننشال تایمز گفت که به نظر او مذاکرات برای احیای برجام دیگر به پایان رسیده، زیرا دیگر هیچ یک از طرفین حاضر به عدول از موضع چند ماه گذشته خود نیستند.

بورل افزود: او به همین دلیل، پیش‌نویسی را با جزئیات تهیه کرده که در آن مشخص شده تهران و واشنگتن برای تبعیت مجدد از برجام باید چه کارهایی انجام دهند.

او متن پیشنهادی خود را بهترین توافق ممکن دانسته و تصریح‌ کرد: «در حال حاضر هیچ گزینه فراگیر و کارآمد دیگری برای تفاهم وجود ندارد.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پیش نویس جدید جوزپ بورل مشابه پیش نویسی است که در اسفند ماه پیش از توقف مذاکرات تهیه شده‌بود اما با اندکی تغییر.

ند پرایس همچنین تصریح‌کرد: «ما سرگرم مطالعه این تغییرات هستیم و به سرعت پاسخ خواهیم داد و امیدواریم که ایران هم از این فرصتی دارد استفاده کند.»

علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات احیای برجام هم در توییتر نوشت :« در طول هفته گذشته، تبادل نظرهای جدی و سازنده‌ای با طرف‌های مقابل پیرامون مذاکرات وین انجام شده است. هماهنگ‌کننده، ایده‌های خود را برای جمع‌بندی مذاکرات ارائه کرده است. ما نیز ایده‌هایی برای جمع‌بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی، داریم که به اشتراک گذاشته خواهد‌ شد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.