«عبدالله دوم» شاه اردن تصریح کرد: ما خواهان تنش در منطقه نیستیم. اردن و همه کشورهای عربی خواهان روابطی خوب با ایران مبتنی بر احترام دوجانبه، حسن همجواری، احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور آنها هستند؛ ما معتقدیم که گفت گو، راه حل اختلافات است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، شاه اردن گفت که همه کشورها از جمله اردن خواهان روابطی خوب با ایران هستند.

«عبدالله دوم» شاه اردن در گفت وگو با روزنامه اردنی «الرای» تصریح کرد: ما خواهان تنش در منطقه نیستیم. اردن و همه کشورهای عربی خواهان روابطی خوب با ایران مبتنی بر احترام دوجانبه، حسن همجواری، احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور آنها هستند؛ ما معتقدیم که گفت گو، راه حل اختلافات است.

شاه اردن در عین اینکه خواهان روابط خوب با ایران شد، با اتهام زنی و متهم کردن ایران به "دخالت در امور داخلی کشورهای عربی" مدعی شد: "اما همانطور که پیشتر در چند مناسبت گفته ام، دخالت های ایران در کشورهایی عربی صورت می گیرد و ما امروز با حملات منظم به مرزهای خود از سوی شبه نظامیانی مرتبط با ایران هستیم، لذا امیدواریم که شاهد تغییری در رفتار ایران باشیم. این امر لازم است که در عمل صورت گیرد زیرا به نفع همه در منطقه از جمله ایران و ملت ایران است. "

شاه اردن درحالی این ادعا را مطرح کرده که جمهوری اسلامی ایران بارها بر سیاست اصولی خود در حفظ امنیت و ثبات منطقه توسط کشورهای منطقه بدون دخالت قدرت های خارجی تاکید کرده و از همکاری و همگرایی منطقه ای استقبال کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.