قالیباف رییس مجلس یادآور شد: من امید چندانی ندارم که دولت آمریکا توان تشخیص تصمیم درست در این مقطع را داشته باشد. همچنان که در مذاکرات تأثیر حداقل میزان عقلانیت را از خود نشان نداده است. بنابراین از کشورهای همسایه که با ایران دارای تاریخ و آینده مشترک هستند، می‌خواهم نسبت به هرگونه برنامه آمریکایی - اسرائیلی که به طور مشخص هدف آنها برهم زدن ثبات و نظم منطقه است، به شدت هوشیار بوده و تبعات آن را به درستی و با دقت برآورد کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی از توانایی آمریکا برای تشخیص درست در این مقطع ابراز ناامیدی کرد و گفت: اسرائیل ته چاهی است که آمریکا و دیگر کشورها را به افتادن در آن ترغیبت می‌کند.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه اظهار کرد: مجموعه شواهدی که اکنون در دست ماست نشان می‌دهد که این سفر با کارسازی کامل صهیونیست‌ها انجام شده است و رئیس جمهور آمریکا مجری برنامه‌ها و طرح‌هایی است که رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی ترین دشمن ملت‌های منطقه آن را حتی در حد جزئیات طراحی و دیکته کرده است.

وی ادامه داد: تبدیل شدن به سیاست های اسرائیلی در منطقه، یک خطای تاریخی و راهبردی از سوی رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که پیش از هر کس به ضرر دولت بایدن تمام می‌شود. بی احتیاطی در توسعه ناتو به شرق و نادیده گرفتن هشدارهای ژئوپلیتیکی در منطقه، منجر به آغاز جنگ اوکراین شد و اکنون نیز همان بی احتیاطی در قبال منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس در حال رخ دادن است.

رییس قوه مقننه با تاکید بر اینکه اسرائیل یک موجودیت سیاسی نامشروع و بی‌ثبات کننده است، اظهار کرد: این رژیم حتی قادر به مدیریت محیط سیاست داخلی خودش هم نیست. اسرائیل ته چاهی ایستاده است و آمریکا و دیگر کشورها را به افتادن در آن ترغیبت می‌کند و ماهیت واقعی پیمان آبراهام چیزی جز این نیست.

قالیباف یادآور شد: من امید چندانی ندارم که دولت آمریکا توان تشخیص تصمیم درست در این مقطع را داشته باشد. همچنان که در مذاکرات تأثیر حداقل میزان عقلانیت را از خود نشان نداده است. بنابراین از کشورهای همسایه که با ایران دارای تاریخ و آینده مشترک هستند، می‌خواهم نسبت به هرگونه برنامه آمریکایی - اسرائیلی که به طور مشخص هدف آنها برهم زدن ثبات و نظم منطقه است، به شدت هوشیار بوده و تبعات آن را به درستی و با دقت برآورد کند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران یک تکیه گاه مطمئن و قابل اعتماد برای همه همسایگان خویش است اما به همان میزان در مقابل حفظ تعادل و امنیتی منطقه حساس بوده و دفاع از منابع این منطقه در مقابل هر نوع توطئه یا تلاش برای بی ثباتی سازی تردید نخواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.