پوتین رئیس جمهور روسیه افزود: «بارها شنیده‌ایم که غرب می‌خواهد تا کشته شدن آخرین اوکراینی با ما بجنگد. این مسئله غم‌انگیزی برای مردم اوکراین است اما به‌نظر می‌رسد همه چیز در حال حرکت به این سمت است».

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، رئیس جمهور روسیه گفت، غرب به‌دنبال طولانی کردن جنگ تا زمان کشته شدن آخرین اوکراینی است و مسکو از مذاکرات صلح استقبال می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت، غرب به‌دنبال طولانی کردن درگیری در اوکراین و نبرد با روسیه تا ریخته شدن خون آخرین اوکراینی است.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، پوتین ضمن سخرانی در مجلس دومای روسیه گفت: «غرب می‌خواهد روسیه را در میدان جنگ شکست دهد. بگذارید سعی خود را بکنند».

رئیس جمهور روسیه افزود: «بارها شنیده‌ایم که غرب می‌خواهد تا کشته شدن آخرین اوکراینی با ما بجنگد. این مسئله غم‌انگیزی برای مردم اوکراین است اما به‌نظر می‌رسد همه چیز در حال حرکت به این سمت است».

وی با تمجید از دولت بابت به حداقل رساندن اثر تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت، کشورهای غربی در تفرقه افکنی و ایجاد درگیری داخلی در روسیه شکست خورد.

پوتین همچنین گفت، غربی‌ها در طول دهه‌های گذشته همواره متجاوز بوده‌اند و مسبب جنگ در اوکراین نیز آن‌ها هستند. تلاش غرب برای تحمیل «نظم جهانی» تمامیت‌خواهانه خود و اجرای «فرهنگ از بین بردن حق ابراز موجودیت» علیه دیگر کشورها، محکوم به شکست است.

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد کشورش از مذاکرات صلح استقبال می‌کند اما کسانی که اکنون از گفت‌وگو امتناع می‌کنند باید این را درک کنند که هرچه می‌گذرد رسیدن به توافق دشوارتر می‌شود.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.