ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران گفت: همه مسلمانان راستین که اسلام حقیقی را طلب می‌کنند در عصر حاضر مدیون امام خمینی(ره)‌اند چرا که ایشان با انقلاب اسلامی و حرکتی که در جامعه مسلمین ایجاد کرد باعث شد مسلمانان به استکبار جهانی توجه کنند و به مباره با آن بپردازند.

به گزارش جماران؛ ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در جمهوری اسلامی با حضور در دانشگاه جندی‌ شاپور دزفول در نشست علمی مطالعات فرق شیعه که به همت انجمن علمی فرق تشیع دانشکده تاریخ اسلام دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شده بود سخنرانی کرد و پیش نویس خواهرخواندگی شهرهای دزفول و صنعا را امضا کرد.

طبق گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران در دومین نشست علمی مطالعات فرق شیعه که به همت انجمن علمی فرق تشیع دانشکده تاریخ اسلام دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه جندی شاپور دزفول در سالن آیت الله قاضی دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در شهرستان دزفول و تشکر از مردم و مسئولان این شهر عنوان کرد: در تاریخ ثبت خواهد شد زمانی که یمن تنها بود و یار طلب می‌کرد کسی جز ایران و رهبر معظم انقلاب ایران به یاریش نشتافت.

وی با قدردانی از امام جمعه و دیگر مسوولان دزفول و انجمن علمی فرق تشیع دانشکده تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب بابت برگزاری این نشست علمی افزود: ایران و یمن مظهر تجلی اسلام ناب محمدی(ص) هستند. همچنین همه مسلمانان راستین که اسلام حقیقی را طلب می‌کنند در عصر حاضر مدیون امام خمینی(ره)‌اند چرا که ایشان با انقلاب اسلامی و حرکتی که در جامعه مسلمین ایجاد کرد باعث شد مسلمانان به استکبار جهانی توجه کنند و به مباره با آن بپردازند.

الدیلمی با اشاره به ارتباط دو کشور ایران و یمن قبل و بعد از اسلام گفت: به نظر می‌رسد یک ارتباط و علاقه خاصی از گذشته تاکنون میان ایران و یمن وجود داشته است. تاریخ ارتباطات گذشته ما را نشان می‌دهد و الان نیز این ارتباطات و علاقه‌ها به وضوح روشن است. من این علاقه و ارتباط را در تمام سطوح دو کشور می‌بینم. به نظر من این چنین ارتباط و علاقه‌ای نمی‌تواند صرفا عاطفی باشد بلکه این عاطفه با یک معرفتی نیز همراه است که باعث استحکام و تداوم آن می‌شود.

وی ادامه داد: میان یمن و دزفول در خصوص زیدی‌ها اشتراکاتی وجود دارد. به نظر می‌رسد برخی از مباحث و مسائل در خصوص تاریخ زیدی‌ها در یمن و دزفول غیر موثق و غیر صحیح‌اند بر همین اساس لازم است که پژوهشگران برای کشف حقیقت در خصوص موضوعات مرتبط با زیدی‌ها تحقیق و پژوهش کنند و مباحث و مسائل غیر صحیح را از تاریخ و اندیشه زیدی‌ها بزدایند.

سفیر یمن در ایران از همه پژوهشگران دعوت کرد با توجه به حضور شخصیت‌های برجسته زیدی در یمن نسبت به تحقیق در این خصوص توجه کنند و از این ظرفیتی که در یمن برای شناخت هر چه بهتر زیدیه و معرفی آن وجود دارد استفاده کنند و در این میان دانشگاه ادیان و مذاهب که به عنوان یکی از مراکز علمی  به مباحث ادیان و مذاهب اسلامی می‌پردازد می‌تواند نقش فعالی و بسیار خوبی را در این خصوص ایفا کند.

وی ادامه داد: آنچه اکنون در یمن اتفاق می‌افتد یک نهضت مقاومت علیه استکبار است. در حقیقت پرچمدار این مبارزه انصار‌الله یمن است. انصار‌الله مظهر مقاومت مردم یمن است و پرچمدار انصار الله یمن نیز حوثی است.

الدیلمی سفیر یمن در ایران اظهار امیدواری کرد تفاهم نامه خواهرخواندگی شهرهای صنعا و دزفول زمینه‌ای برای شناخت برادرانتان در یمن و همچنین راهی برای تبادل فرهنگ‌ها، آرمان‌ها و اعتقادات بین این دو شهر باشد.

خاطر نشان می‌شود که آیین امضای پیش نویس خواهرخواندگی شهرهای دزفول و صنعا در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.