سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچ دشمنی خیرخواه ملت ما نیست، اظهار داشت: این حقیقت را مردم می دانند که بر شرف و آگاهی و غیرت آنها درود می‌‎فرستیم و وقتی چنین مردمی را می‌بینیم آرزو می‌کنیم در پیشگاه این ملت قربانی و فدا شویم تا این ملت بماند و بدرخشد و ببالد و آرمان هایش را تعقیب کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب در حال افول هستند، گفت: ما به تدریج جزو قدرت‌های تراز اول جهان خواهیم شد و این حقیقت در حال تجلی است پس چرا باید از بیان آن اکراه داشته باشیم.

سردار سرلشکر حسین سلامی روز سه‌شنبه در اجلاسیه نخستین کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری که به میزبانی شهرکرد با حضور هزاران نفر از آحاد مردم برگزار شد، اظهار داشت: همین امروز اگر خبرهای مربوط به جامعه سیاسی صهیونیسم را بشنوید متوجه می‌شوید که در حال فروپاشی سیاسی است و به آمریکا هم نگاه کنید تا ببینید به هیچ موفقیتی نرسیده است و به فکر یک فرار آبرومندانه است چرا که نمی تواند در بلاد اسلامی بماند.

وی ادامه داد: تاریخ ایران سرشار از پیروزی است و هر کجا ما با دشمنان مواجه شدیم، آنها عقب‌نشینی کردند و امروز هم دشمن افسرده، پژمرده و بی‌رمق و ناتوان و عصبی از نرسیدن اهداف خود و سرگردان برای راهی برای خروج است اما در عین حال زخمی با کینه عمیق است.

سلامی با بیان اینکه امروز منطق نظام اسلامی بر جهان جاری شده است، تصریح کرد: دشمنان باور نمی‌کردند که ایران با دست‌های خالی بتواند منطق انقلاب خود را در جهان گسترش دهد و نمادهای بزرگ قدرت را بسازد و در مقابل دشمنان این‌چنین زیبا صف‌آرایی و منطق خود را بر جهان جاری کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ۴۴ سال است که این ملت در یک مبارزه جهانی مستمر این‌چنین سربلند و سرافراز باقی مانده است که به برکت خون شهدا و پایداری خانواده‌های آنهاست که اعلام می‌کنیم ما خاک پای همه آنها هستیم.

سلامی به توطئه‌های دشمن و مزدوران آن برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن عاجر امروز پناه آورده است به مشتی خیانتکار پناهنده که این خائنان کلام دشمن را به زبان ما ترجمه می‌کنند و تصور می‌کنند با این کار فکر و قلب را می‌توانند تصرف و مردم را از نظام جدا کنند اما مگر می‌شود مردمی که آرزو داشتند در دشت کربلا حضور داشته باشند را از اسلام و امامشان جدا کرد.

وی بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد در حرم امام فرمودند، خائنان با دشمن یکی هستند و هیچکس در این سرزمین شنوای حرف آنها نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وعده خائنان را دروغ و فریب دانست و گفت: آنها قول مزخرف و فریب و دروغ می‌دهند و فقط می‌توانند با دشمن همدست شوند تا ما را تحریم کنند و مردم را گرسنه نگه دارند اما این خیال باطل است و مردم ما آگاه هستند که نباید به سخن این منافقان و مشرکان گوش داد.

سلامی با بیان اینکه هیچ دشمنی خیرخواه ملت ما نیست، اظهار داشت: این حقیقت را مردم می دانند که بر شرف و آگاهی و غیرت آنها درود می‌‎فرستیم و وقتی چنین مردمی را می‌بینیم آرزو می‌کنیم در پیشگاه این ملت قربانی و فدا شویم تا این ملت بماند و بدرخشد و ببالد و آرمان هایش را تعقیب کند.

به گفته وی، ملت ایران در حال بزرگ شدن و قدرتمندتر شدن است که بی‌شک ثمره فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حیات و زندگی ما حاصل شهادت مردان و زنان این کشور است، تصریح کرد: اگر آن جانبازی ها و فداکاری‌ها نبود و همچنین وجود یک روحانی و نائب امام زمان و در قلب این میدان ایستاده بود، صفحات زرین و درخشانی از ایستادگی، ثبات قدم، صبر، توکل، ایثار، فداکاری و استقامت در کشور رقم نمی‌خورد.

سلامی ادامه داد: هیچ کشوری در میان انبوهی از دشمنان به خودی خود ایمن نمی‌ماند و به بقا و حیات عزت‌مند نمی‌رسد که عبور از فراز این سختی‌های سهمگین و لشکرکشی‌های دشمن برای شکستن ایرانی که به اسلام رسیده است و ارزش‌های متعالی اسلام را در خویش تجلی داده جز با همراهی مردم، فداکاری، رشادت و شهادت ملت و حضور ولی‌فقیه امکانپذیر نبود.

وی افزود: ما هیچ جرمی نداشتیم جز اینکه می‌گفتیم پرودگار ما خداست و بنده و برده هیچکس نیستیم و خدا را ستایش می‌کنیم و تنها در مقابل او رکوع و سجده می‌کنیم اما آمریکایی‌ها در لباس فرعون می‌گفتند ما را سجده کنید و می‌خواستند ما را عقب مانده، افسرده، نیازمند و محتاج بیگانگان و مطیع و برده سیاسی خود کنند تا ثروت‌های مادی و معنوی ما را به غارت ببرند اما امام ایستاد و جنگ بزرگ را پذیرا شد و مقاومت کرد و دشمن را از کشور بیرون راند.

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از عاشورا و مکتب حسینی است، خاطرنشان کرد: امام راحل و پس از آن زمان رهبر معظم انقلاب، ملت را از سختی‌ها عبور دادند و بی‌شک پس از پشت سر گذاشتن سختی‌ها به آرامش می‌رسیم از همین رو است که گفته می‌شود جهاد عامل سعادت است.

سلامی با بیان اینکه شهادت مرگ نیست بلکه آغاز حیات جاودان است، افزود: این ملت با شهادت سعادت یافته است و شهیدان‌مان زنده‌اند و حیات جامعه ما در کنترل آنهاست و از آنها کمک می گیریم.

وی با قدردانی از پایداری و مقاومت ملت ایران بر آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: با هم تا آخر این راه را ادامه می‌دهیم و هیچ‌گاه خسته نمی‌شویم چراکه جهاد به ما روحیه می‌دهد و ما را زنده می‌کند.

سلامی در ادامه با اشاره به نقش عشایر در صحنه‌های مهم کشور، تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در توصیف سیمای دل انگیز و جذاب عشایر و تاثیر این جامعه تلاشگر و تاثیرگذار در تمام شئون جامعه و کشور و ملت ما و همچنین توصیف نقش شهیدان والامقام این جامعه بزرگ و وفادار و غیرتمند و ولایتمدار و محب اهل بیت (ع) با صفا و اخلاص خود نشانه‌ای از عظمت این جماعت است.

وی ادامه داد: این قبایل متنوع و اطلس متنوع و پرتراکم از عشایر با آداب و رسوم و لباس و سنت‌ها و آداب مختلف همه نشانه‌ها و جلوه‌های زیبا و اعجاز خلقت است که یک جغرافیای رنگارنگ از صفای باطن، اخلاص، ساده‌زیستی و تلاش و مجاهدت ساخته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این صفای باطن، صراحت در کلام، زیبایی در لباس و پوشش و در عین حال شکوه و حماسه آفرینی و غیرتمندی در جهادشان این جماعت را قدرتمند، موثر و محبوب خداوند و ملت و رهبر معظم انقلاب قرار داده است.

سلامی با بیان اینکه عشق به حضرت ابوالفضل در بین عشایر کشور جلوه خاصی دارد، تصریح کرد: ابوالفضل جز محبوب‌ترین نام‌ها نزد عشایر ماست.

وی افزود: جامعه عشایری کشور ۱۱ هزار لاله گلگون که گلستانی از لاله‌های غیرت و وفاداری است را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که حجت و برهانی بر وفای به عهد، غیرت، مردانگی و استواری و روح فداکاری و شکوه و عظمت ایمان این مردمان است.

سلامی با بیان اشاره به جایگاه عشایر در کلام امام و رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: عشایر ذخایر انقلاب هستند که در برابر سختی‌ها شکیبا بوده و همانند طبیعت سخاوتمند و بخشنده و کریم هستند.

سلامی همچنین از متولیان برگزاری نخستین کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری و میزبانی استان چهارمحال و بختیاری قدردانی کرد و گفت: از همه عزیرانی که میزبان این مراسم باشکوه بودند به ویژه استان چهارمحال و بختیاری که انصافا میزبانی خوب کردند و برادرانه مهمانان ما را از استانهای مختلف پذیرا شدند قددرانی می‌شود.

کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری از ۲۹ خرداد به مدت سه روز در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

برگزاری شب شعر شهدای ایل و تجلیل از ۱۲ شاعر برتر استانهای عشایرنشین کشور، بزرگداشت مقام ۷۵ شهید مدافع حرم و تجلیل از خانواده آنها با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جامعه عشایری کشور و توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی از جمله برنامه‌های اصلی و جنبی این کنگره به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.