خبرگزاری «رویترز» طی گزارشی مدعی شد: «گزارش آژانس تایید می‌کند که ایران آماده تزریق اورانیوم به سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات غنی‌سازی فردو بوده است». رویترز به نقل از آژانس اتمی نوشته است: «ایران به آژانس اطلاع داد که آمادگی برای غنی سازی اورانیوم از روز یکشنبه آغاز شده است».

به گزارش جماران؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی جدید درباره ایران، اعلام کرد که این کشور آماده تزریق اورانیوم به سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات فردو است.

ایلنا به نقل از رویترز نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی جدید درباره ایران، اعلام کرد که این کشور آماده تزریق اورانیوم به سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات فردو است.

در این گزارش که رویترز به نسخه‌ای از آن دست یافته است، آمده است که ایران با آماده کردن سانتریفیوژهای پیشرفته آی‌آر-۶ در سایت فردو، غنی‌سازی اورانیوم را تشدید می‌کند.

در ادامه آمده است که ایران به آژانس اطلاع داد که آمادگی برای غنی‌سازی اورانیوم از یکشنبه گذشته آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، این آبشار سانتریفیوژ متشکل از ۱۶۶ ماشین بوده و دومین آبشار سانتریفیوژ آی‌آر-۶ محسوب می‌شود که در سایت فردو نصب شده است. این آبشار ویژگی‌هایی دارد که امکان غنی‌سازی در درجه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

آژانس در ادامه گزارش محرمانه خود به کشورهای عضو اعلام کرده است که ایران اطلاع داده فرایند غیرفعال‌سازی که پیش از غنی‌سازی اورانیوم انجام می‌شود را آغاز نکرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.