​مجله نیوزویک گزارش داد: نظرسنجی جدید موسسه یوگاو که با همکاری یاهو انجام شده نشان می دهد که آمریکایی ها بایدن و ترامپ را نمی خواهند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا اقبالی به جو بایدن رئیس جمهوری کنونی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ندارند.

مجله نیوزویک در شماره امروز دوشنبه خود نوشت: نظرسنجی جدید موسسه یوگاو که با همکاری یاهو انجام شده نشان می دهد که آمریکایی ها بایدن و ترامپ را نمی خواهند.

در این نظرسنجی که در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۳ ژوئن (۲۳-۲۰ خرداد) انجام شده، از هزار و ۵۴۱ نفر از شرکت کنندگان این سوال پرسیده شده که آیا ترامپ باید در رقابت های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت کند؟

۵۵ درصد این افراد پاسخ منفی و ۳۱ درصد پاسخ مثبت دادند.  

در بررسی اختلاف های حزبی در پاسخگویی به این سوال معلوم شد ۸۰ درصد دموکرات ها مخالف ریاست جمهوری دوباره ترامپ هستند و فقط ۱۴ درصد موافقت خود را با شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری آینده ابراز کرده اند.

 در بین جمهوریخواهان نیز ۲۵ درصد مخالف حضور دوباره ترامپ در رقابت های حزبی بودند و ۵۸ درصد با آن موافقت کردند.

اما شرکت کنندگان پاسخ منفی تری به رئیس جمهور فعلی دادند.

وقتی از آنها پرسیده شد که آیا بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری اش باید در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند، ۶۴ درصد پاسخ منفی دادند و فقط ۲۱ درصد موافقت خود را با این نظر اعلام کردند.

در این نظرسنجی دموکرات ها با ۳۶ درصد آرای مثبت و ۴۳ درصد آرای منفی درباره شرکت دوباره بایدن در انتخابات آینده ابراز نظر کردند. اما ۸۴ درصد جمهوریخواهان گفتند که بایدن نباید در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند و فقط ۱۰ درصد موافق شرکت بایدن در این انتخابات بودند.

ترامپ در مقابل بایدن

اما وقتی از شرکت کنندگان سوال شد که اگر بایدن و ترامپ در انتخابات آینده در مقابل یکدیگر قرار گیرند، انتخابشان کدام گزینه است، اکثریت گفتند ترامپ را به بایدن ترجیح می دهند.

این نتایج نشان داد که ۴۲ از از مردم به ترامپ رای می دهند درحالی که فقط ۳۹ درصد با رای دوباره به بایدن موافقت کردند و ۲۰ درصد هم گفتند که هنوز مطمئن نیستند.

با وجود این که ترامپ در نظرسنجی یوگاو بایدن را شکست داده اما  طبق نظرسنجی فاکس نویز، رئیس جمهور سابق همچنان بعد از حمله به کنگره از محبوبیت کمی برخوردار است.

بعد از نخستین جلسه تحقیقات درباره حمله به کنگره، نظرسنجی فاکس نیوز نشان داد که محبوبیت ترامپ پایین است. این نظرسنجی همچنین تایید کرد که محبوبیت بایدن نیز سقوط کرده است.

این نتایج نشان داد ۵۵ درصد رای دهندگان ثبت نام شده نظر منفی به ترامپ دارند. نظرات منفی نسبت به بایدن در این نظرسنجی ۴۴ درصد بوده است.

نظرسنجی فوریه گذشته نشان می داد ۵۴ درصد از رای دهندگان آمریکایی نظر مثبتی به ترامپ و ۴۵ درصد دیدگاهی مثبت نسبت به بایدن دارند. در دسامبر ۲۰۲۱ نیز ترامپ از همین میزان محبوبیت برخوردار بود.

آخرین بار در اکتبر سال ۲۰۲۰میلادی ۵۵ درصد رای دهندگان گفته بودند دیدگاه های آنها نسبت به ترامپ منفی است و فقط ۴۴ درصد نظرمثبتی نسبت به او داشتند.  

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی خبر داده بود که مقام های ارشد حزب دمکرات، قانونگذاران و رای دهندگان آمریکایی نگران آمادگی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای دور دوم ریاست جمهوری این کشور هستند.

سخنگوی کاخ سفید تایید کرده که بایدن در انتخابات آینده نامزد می شود اما اتفاقاتی که به تازگی رخ داده و موضوع سلامت فیزیکی او را با تردیدهایی مواجه کرده و آمادگی او را برای شرکت در انتخابات آینده تحت الشعاع قرار داده است.

انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد. برنده انتخابات ۲۰۲۴، فعالیت ریاست‌جمهوری خود را بعد از تحلیف و از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۹ انجام خواهد داد. انتظار می‌رود در زمان انتخابات جو بایدن همچنان رئیس‌جمهور فعلی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.