قالیباف رییس مجلس با تاکید بر اینکه نارسایی‌ها تنها به فشار دشمنان بازنمی‌گردد، تصریح کرد: بخشی از نارسایی‌های ما در داخل الزاماً به دلیل فشار دشمنان نیست، بلکه برخی از افراد اعتقاد و باورشان به فرهنگ انقلاب اسلامی و آرمان‌ها کمرنگ شد و از دست رفت. ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که شامل «من حیث لایحتسب» شویم، این پایه‌های فرهنگ ماست ما این را در دفاع مقدس دیدیم. آن زمان رژیم صهیونسیتی میخواست خود را به مرزهای ایران برساند اما امروز رزمندگان جهان اسلام در کنار مرزهای آن‌ها در حال مبارزه هستند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب ما با تکیه بر دو اصل شکل گرفت یکی عاشورای حسینی و دیگری مهدویت. عاشورای حسینی برای ایستادن در مقابل ظلم و بحث مهدویت برای امید به آینده.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدی، ضمن گرامیداشت و تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت و همینطور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ خرداد سالروز حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی، گفت: به روح امام راحل درود می‌فرستیم، امامی که جز برای خدا حرف نزد و گامی برنداشت که چند روز قبل در سالروز ارتحال امام(ره)، رهبری فرمودند امام خمینی روح و جان انقلاب است و به‌ همین جهت است که این انقلاب در هیچ کجای جهان بدون نام امام خمینی شناخته شده نیست.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از برگزاری این کنفرانس، عنوان کرد: وظیفه داریم از همه فعالان این عرصه که در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت فعالیت می‌کنند چه عزیزانی که در این سالن حضور دارند در قالب فعالیت‌های تشکل یافته حرکت می‌کنند که این کنفرانس بین‌المللی برای سومین سال برگزار می‌شود و چه عزیزانی که گمنام در این عرصه فعالیت دارند.

قالیباف در ادامه اظهار داشت: وقتی که حرف از مهدویت است صحبت از اخلاق و همه خوبی‌هاست، صحبت از ترسیم یک آینده روشن برای بشریت است، این فرهنگی است که امیدآفرین و نشاط آفرین برای همه انسان‌هاست، بحث مهدویت موضوع خلافت الهی در زمین است. موضوع مهدویت بحث وجود حجت الهی برای اهل زمین است و جزو آفرینش هستی است یک موضوع مثلاً اجتماعی یا فرهنگی نیست. در بحث مهدویت موضوع صحبت از یک انسان کاملی است که بین ما حضور دارد و اوست که واسطه فیض الهی برای اهل زمین است.

وی اضافه کرد: از خدا بخواهیم که ما توفیق خدمت و حرکت در این مسیر را داشته باشیم و جزو منتظران واقعی حضرت محسوب شویم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اینجاست که می‌بینیم امام عزیز ما و رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، انقلاب اسلامی را آغازگر عصر جدید عالم دانستند. یعنی یک حرکت، یک حرف و یک روح جدید. خب باید این فرهنگ را خوب بشناسیم و درک کنیم که انقلاب در چه زمانی شروع شد و به پیروزی رسید. این انقلاب در زمانی صورت گرفت که انسان در همه شئونات زندگی در بعد مادی در قبضه دو مکتب انسان ساخت و ابرقدرت شرق و غرب بود. آن هم در جایی که حکومت مستبد پهلوی نوکر تمام جبهه غرب و آمریکا بود و در مقابل شوروی در شرق ایستاده بود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی انقلاب ما با تکیه بر دو اصل شکل گرفت یکی عاشورای حسینی و دیگری مهدویت. عاشورای حسینی برای ایستادن در مقابل ظلم و بحث مهدویت برای امید به آینده.

 

قالیباف در سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدی

 

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: بدون شک درست است که بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت از قله‌های فرهنگ اسلامی و شیعی ماست اما بدانیم که مهدویت در حقیقت مقصد و مقصود نهایی ماست. ما به این امید گام برمی‌داریم و زندگی می‌کنیم و اگر امروز در این مسیر هستیم و گام برمی‌داریم، به برکت انقلاب اسلامی و روح انقلاب که برگرفته از این مکتب است و در مقابل همه باورهای فرهنگ اومانیستی و نئولیبرالیستی غرب ایستاده‌ایم.

وی افزود: در همین بیانیه گام دوم که منشوری است حکیمانه از سرگذشت و سرنوشت‌ ما که مسیر حرکت ما را روشن می‌کند. به خوبی ترسیم می‌کند که مسیر پیش روی ما مسیری است که بتوانیم در این راه حرکت کنیم و بحث از تحول حرکتی است که این باعث پیروزی انقلاب شد. پیروزی انقلاب اسلامی باعث شکل‌گیری نظام‌ جمهوری اسلامی  شد و امروز در نقطه‌ای هستیم که به فرموده رهبر معظم انقلاب در آستانه تشکیل دولت اسلامی قرار داریم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه نگاه به متعالی مهدویت و حرکت برای تشکیل دولت اسلامی را رمز دشمنی غرب با جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ابراز داشت: بدون شک ریشه دشمنی با جمهوری اسلامی همین نگاه فرهنگی ما است. با صراحت می‌گویم که آن‌ها با جمهوری اسلامی‌ای که روحش روح انقلاب اسلامی نباشد ندارند، مشکلی ندارند. آن‌ها با روح انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل بیت و مهدویت مسأله و مشکل دارند، چه بسا کشورهایی داریم که نام جمهوری اسلامی دارند اما غرب با آن‌ها مسأله ندارد.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر ما در دهه گذشته هزینه‌های فراوان دادیم و فرزندان عزیزی را از دست دادیم، هزینه‌های ما در این راه بوده است، گاهی فکر می‌کنیم قدرت و عظمت این مردم را دشمنان بیشتر از کسانی که فکر می‌کردند تاریخ مصرف انقلاب تمام شده یا یکبار مصرف است و از گذشته خود پشیمان شدند، شناخته‌اند.

قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه نارسایی‌ها تنها به فشار دشمنان بازنمی‌گردد، تصریح کرد: بخشی از نارسایی‌های ما در داخل الزاماً به دلیل فشار دشمنان نیست، بلکه برخی از افراد اعتقاد و باورشان به فرهنگ انقلاب اسلامی و آرمان‌ها کمرنگ شد و از دست رفت. ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که شامل «من حیث لایحتسب» شویم، این پایه‌های فرهنگ ماست ما این را در دفاع مقدس دیدیم. آن زمان رژیم صهیونسیتی میخواست خود را به مرزهای ایران برساند اما امروز رزمندگان جهان اسلام در کنار مرزهای آن‌ها در حال مبارزه هستند. این فرهنگ مهدویت است که توانسته در برابر هژمونی آمریکا که در خاورمیانه هزاران میلیارد هزینه کرده، مقابله کند و هژمونی آمریکا را به چالش بکشد. این جز برکات این فرهنگ در جبهه مقاومت و ایستادگی نیست.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز فاصله گرفتن از بینش و روش انقلاب، دامن‌گیر ما شده است و یکی از ماموریت‌‌های جدی ما این است که بتوانیم در این بخش کارآمدی دین را به اثبات برسانیم. در واقع این ما هستیم که باید با عمل خود نشان دهیم که یک منتظر واقعی هستیم.

رییس مجلس همچنین اظهار داشت: سه ویژگی را باید در کشور محقق کنیم، نخست جهاد تولید است جهاد تولید در همه زمینه‌ها؛ در واقع برای ساختن دولت اسلامی باید عرصه خدمات عمومی مشترک که مورد نیاز همه جوامع است را به درستی توسط خود مردم در کشور تولید کنیم و با سایر دولت‌ها قابل رقابت باشیم. امروز مطالبه عمومی جامعه از ما این است که ما را مقایسه کنند بر همین اساس خدمات عمومی باید مورد رضایت مردم باشد. اگر انقلابی، مهدوی و یک منتظر واقعی هستیم، وظیفه ما این است.

وی افزود: دولت اسلامی یک نقطه تمایز با سایر دولت‌ها دارد و آن این است که وظیفه دارد به دلیل این تمایز با قدرت نرم و گفت‌و‌گو یا با قدرت سخت و بازدارندگی با تمامی فشارها بتواند مقابله و ایستادگی کند تا ما بتوانیم هویت و استقلال خود را حفظ کنیم و سلطه‌پذیر نباشیم و بر سر سیرت انقلاب در هیچ زمانی با هیچکسی معامله نکنیم.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد:  وجوه امتیازی دولت اسلامی باید به گونه‌ای باشد که وقتی دیگران به دولت اسلامی نگاه می‌کنند ترجیح دهند این دولت را الگوی خود قرار دهند و احساس کنند که تامین سعادت دنیوی و اخروی آن‌ها از این الگوی نظام اسلامی است. از سودی دیگر جوانان نیز باید با تکیه بر علم و دانش در این مسیر حرکت کنند.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهمی که در بحث فرهنگ مهدویت باید مدنظر ما باشد این است که در عرصه مهدویت ما منتظر نشسته نداریم؛ منتظر همیشه باید در میدان و در حال پیشرفت باشد.

رییس مجلس ضمن اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه در سال جاری توسط دولت و مجلس، اظهار داشت: اکنون که در آستانه تدوین برنامه هفتم هستیم، ما به یک عدد تغییر و شد تحول در حکمرانی نیاز داریم، یکی دیگر از نیازهای ما جهاد تبیین و جهاد تصمیم است. همین رفتار دولت آمریکا را ببینید یک حزب آمد و اساس برجام را برهم زد و این حزب آمد و این همه حرف زد اما هیچ عملی نداشت. این‌ها هیچوقت با ما تعامل نخواهند کرد به همان دلایلی که عرض کردم.

وی ادامه داد: به عنوان یک خدمتگزار که چهل سال در عرصه‌های مختلف مشغول به خدمت بوده‌ام عرض می‌کنم که اکنون بهترین فرصت برای بهرمندی از ظرفیت‌ها و فرصت ها در اختیار ماست و باید قدر این فرصت را بدانیم.

قالیباف گفت: برای بهره‌مندی از این فرصت دو نکته مهم است، نخست حفظ نگاه امیدوارانه و پرهیز از ناامیدی، ناامیدی در فرهنگ مهدویت وجود ندارد. مگر می‌شود با ایمان به خدا و بر مبنای فرهنگ مهدویت عمل کنیم و ناامید شویم؟. نکته دومی که در این مسیر اهمیت دارد عمل است، حرف کافی‌ست، با حرف دیگر نمی‌توان کسی را قانع و متقاعد کرد، امروز دیگر نوبت عمل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.