وزارت امور خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «بدر بن حمد البوسعیدی» همتای عمانی وی درباره ایران خبر داد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزارت خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای عمانی وی درباره ایران خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «بدر بن حمد البوسعیدی» همتای عمانی وی درباره ایران خبر داد.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره پرونده‌های منطقه‌ای دیگر از جمله تقویت آتش‌بس در یمن و تمدید دو ماهه آن نیز رایزنی کردند.

وزیر خارجه عمان اخیرا گفته بود که نمی‌تواند وجود مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا در مسقط را تأیید کند.

وی در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی «فیگارو» در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا امکان تأیید وجود مذاکرات محرمانه در عمان میان ایران و آمریکا مانند گفت‌وگوهایی که در سال ۲۰۱۳ میلادی برگزار شد، وجود دارد، گفت: «واقعا نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم».

حمد البوسعیدی، افزود که کشورش در صورت درخواست، آماده کمک خواهد بود و امیدوار است که تلاش‌های جدید برای دستیابی به توافق نتیجه‌بخش باشد، چرا که این مسأله نه تنها در راستای امنیت و ثبات منطقه است، بلکه به ثبات تمام جهان کمک خواهد کرد.

وی افزود که در مذاکرات جاری میان ایران و آمریکا همچنان اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که باید حل و فصل شود و ابراز امیدواری کرد که دولت‌های فعلی دو کشور با یکدیگر به توافق برسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.