مدودف معاون شورای امنیت روسیه با این حال مدعی شد که تحریم‌ها تاثیری بر نخبگان سیاسی نداشته و برای کسب‌وکارهای بزرگ «مرگبار» نخواهند بود، اما «مستقیما مردم (عادی)‌ روسیه» را هدف می‌گیرند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، دیمیتری مدودف که با ولادیمیر پوتین ارتباط نزدیکی دارد، گفت، تحریم‌های غرب علیه روسیه از «نفرت» سرچشمه می‌گیرد.

طبق گزارش پایگاه خبری ایندیپندنت، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه این اظهارات را مطرح کرد و افزود که هدف از تحریم‌های غرب علیه روسیه آسیب زدن به مردم عادی این کشور است.

او در کانال تلگرامی خود نوشت: از همه ما متنفر هستند! اساس این تصمیم‌ها نفرت از روسیه است، از روس‌ها و تمامی ساکنان آن.

مدودف با این حال مدعی شد که تحریم‌ها تاثیری بر نخبگان سیاسی نداشته و برای کسب‌وکارهای بزرگ «مرگبار» نخواهند بود، اما «مستقیما مردم (عادی)‌ روسیه» را هدف می‌گیرند.

او هدف از تحریم‌ نفت‌ و گاز روسیه را کاستن از بودجه این کشور عنوان کرد و افزود: ممنوعیت خرید نفت و گاز از روسیه؟ (این به معنای) کاهش بودجه و واداشتن دولت به چشم‌پوشی از وظایف اجتماعی خود از جمله افزایش حقوق متناسب با تورم است.

این اظهارات مدودف پس از آن مطرح شد که در روز دوشنبه رهبران اتحادیه اروپا بخشی از نفت روسیه را تحریم کردند.

این تحریم‌های تعدیل شده تنها آن بخش از نفت روسیه را هدف می‌گیرند که از طریق دریا و با نفت‌کش صادر می‌شود، اما نفت انتقالی از طریق خط لوله‌های انتقال نفت را موقتا مستثنی می‌کند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در توئیتر عنوان کرد که این تحریم‌ها دو سوم صادرات نفت روسیه را شامل شده و «یک منبع عظیم تامین بودجه روسیه برای حمله به اوکراین را قطع می‌کند. بیشترین فشار بر روسیه برای پایان جنگ.»

اتحادیه اروپا پیش از این هم پنج بسته تحریمی علیه روسیه تصویب کرده است، اما ششمین بسته این تحریم‌ها که در اوایل ماه میلادی جاری اعلام شد، به دلیل نگرانی کشورهای این اتحادیه از محل تامین نفت مورد نیاز خود، به تعویق افتاده بود.

مجارستان صراحتا اعلام کرده بود که تنها در صورتی با بسته جدید تحریم‌ها موافقت می‌کند که تامین نفت مورد نیاز کشورش تضمین شود.

اتحادیه اروپا حدود ۴۰ درصد از گاز و ۲۵ درصد از نفت مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.