روزنامه کیهان نوشت: در واقع اگرچه دولت برای تغییر اوضاع و حل مشکلات مردم عزمی جدی دارد اما این افراد با توجه به سابقه و نوع عملکردشان نمی‌توانند مجری خوبی در این حوزه باشند. از این‌رو به‌نظر می‌رسد دولت بایستی در حوزه مدیریتی تغییراتی جدی ایجاد کند تا بتواند در حوزه عملیاتی نتایج مثبتی کسب کند.

به گزارش جماران؛ روزنامه کیهان نوشت: به‌رغم خبرهای مسرت بخش درباره برکناری مدیران ناکارآمد، بعد از گذشت نزدیک به ۹ ماه از تشکیل دولت مردمی، تصور می‌شود برخی از مدیران ناکارآمد قبلی بر سر کار باشند که نه انگیزه خدمت و نه از روحیه خدمت برخوردارند، امری که نشان می‌دهد روند جابه‌جایی مدیران خسته و بی‌انگیزه به کندی صورت می‌گیرد.

به‌عنوان مثلا همچنان برخی مدیران بی‌انگیزه و ناکارآمد دولت قبل در برخی معاونت‌های سازمان برنامه و بودجه حضور دارند، مدیران عامل برخی بانک‌ها که از جمله مدیران نجومی بگیر دولت قبل هم محسوب می‌شوند هنوز بر سر کارند و در برخی زیر مجموعه‌های صنعت نفت کشور نیز بانیان وضع موجود «مدیر» هستند.

در حال حاضر کارشناسان و صاحبنظران و فعالین رسانه‌ای از دولتمردان انتظار دارند تا در اجرای این دستور رئیس‌جمهور اهتمام ویژه داشته باشند و از تعلل در اجرای این دستور اجتناب کنند.

در واقع اگرچه دولت برای تغییر اوضاع و حل مشکلات مردم عزمی جدی دارد اما این افراد با توجه به سابقه و نوع عملکردشان نمی‌توانند مجری خوبی در این حوزه باشند. از این‌رو به‌نظر می‌رسد دولت بایستی در حوزه مدیریتی تغییراتی جدی ایجاد کند تا بتواند در حوزه عملیاتی نتایج مثبتی کسب کند.

آنچه دولت سیزدهم امروز با آن مواجه است به قول کارشناسان یک زمین مین‌گذاری شده است که با بازگشایی هر گره‌ای، گره کور دیگر رخ می‌نماید و ممکن است به بحرانی جدیدی در فضای سیاسی اجتماعی کشور ختم شود. بر این اساس دولت سیزدهم تا به امروز با همه این مشکلات توانسته بسیاری از امور را به‌خوبی رتق‌وفتق کند اما آنچه نیاز فضای سیاسی اقتصادی کشور است، حضور نیروهای باانگیزه، کاردان و با اراده خصوصاًً در سطح مدیریت کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.