جن ساکی سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد: نظر ما این است که ایران باید تصمیم بگیرد که می خواهد به شرایط بیرون از برجام خود ادامه دهد یا آماده امضای یک توافق است.

به گزارش جماران؛ جن ساکی سخنگوی کاخ سفید همزمان با بازگشت سفر هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اظهار داشت توافق با ایران منافع همه را تامین می‌کند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید عصر جمعه به وقت محلی در آخرین نشست خبری خود در این سمت در خصوص مذاکرات وین و اینکه آیا روسیه مانعی در مذاکرات است، در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن است، در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد: نظر ما این است که ایران باید تصمیم بگیرد که می خواهد به شرایط بیرون از برجام خود ادامه دهد یا آماده امضای یک توافق است.

 وی در عین حال اظهار داشت: ما معتقدیم که امضای یک توافق منافع همه طرف ها را تامین می کند.

وی بدون اشاره به زیاده خواهی های آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: اگرچه ما اقدامات روسیه در اوکراین را محکوم کرده ایم اما بزرگ ترین مانع در مقابل پیشرفت در توافق، ایران است.

جن ساکی درباره زندانیان دو تابعیتی در ایران نیز گفت: تیم مذاکره کننده ما از وزارت خارجه آمریکا در حال تلاش برای بازگرداندن همه آمریکایی ها که بازداشت شده اند، به خانه خود است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: این یک مساله جدا از مذاکرات هسته ای ایران است اما رئیس جمهوری آمریکا به آن متعهد است و تمام اقدامات لازم را برای آزادی آنها انجام خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.