باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در گفتگویی مدعی شد: یکی از نگرانی های من این است که هرچه اوکراینی ها پیروزی بیشتری بدست آورند، خطر اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بیشتر می شود زیرا او درحال شکست خوردن است و باید در خانه چهره خود را حفظ کند. در نتیجه، احتمال استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و سلاح تاکتیکی هسته ای افزایش می یابد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ادعا کرد که با ادامه شکست های روسیه در اوکراین، خطر استفاده این کشور از سلاح هسته ای رو به افزایش است.

باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در گفتگویی  مدعی شد: یکی از نگرانی های من این است که هرچه اوکراینی ها پیروزی بیشتری بدست آورند، خطر اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بیشتر می شود زیرا او درحال شکست خوردن است و باید در خانه چهره خود را حفظ کند. در نتیجه، احتمال استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و سلاح تاکتیکی هسته ای افزایش می یابد.

این سناتور دموکرات در ادامه ادعاهای خود گفت که روسیه ممکن است از سایر تسلیحات کشتار جمعی در اوکراین استفاده کند.

وی با اشاره به سوریه، ادعا کرد که روسیه پیش از این در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

منندز درحالی که آمریکا خود دارای سلاح های شیمیایی است، ادعا کرد: پوتین در سوریه از این سلاح ها استفاده کرد اما جهان به آن توجه نکرد. رییس جمهوری روسیه می تواند بار دیگر از این سلاح ها استفاده کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.