احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق یادآور شد که گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد و در مسیر دستیابی به تفاهم‌های اساسی حرکت می‌کند و ممکن است در همین راستا روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان از سر گرفته شود.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه عراق از احتمال بازگشت روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان خبر داد

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات میان عربستان و ایران، ممکن است زمینه را برای بازگشت روابط دیپلماتیک بین دو کشور مهیا کند.

ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع) نوشت: احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که این کشور در چارچوب سیاست خود مبنی بر ایجاد گفت‌وگوهای جمعی برای رسیدن به اجماع و توازن در سطح منطقه، میزبان دور پنجم گفت‌وگوها میان تهران و ریاض بود.

وی افزود که شرایط حاکم بر فضای این دور از مذاکرات، مثبت و همراه با آرامش و تفاهم بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق خاطرنشان کرد که گفت‌وگو میان عربستان و ایران شامل چند پرونده از جمله پرونده امنیتی بود و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق هم در این گفت‌وگوها حضور داشت.

الصحاف یادآور شد که گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد و در مسیر دستیابی به تفاهم‌های اساسی حرکت می‌کند و ممکن است در همین راستا روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان از سر گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه عراق گام‌های بلندی را برای هماهنگی در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله حمایت از دور پنجم مذاکرات تهران و ریاض برداشته، افزود که چنین گفت‌وگوهایی به افزایش ثبات و توازن در سطح منطقه و نیز به تقویت امنیت و حاکمیت عراق کمک می‌کند.

الصحاف همچنین افزود که عراق به محلی برای تقارب دیدگاه‌ها و ایجاد گفت‌وگوهای پایدار تبدیل خواهد شد و این گفت‌وگوها بر نقش آینده عراق در تعامل با دیگر طرف‌ها نیز بازتاب خواهد داشت.

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق پیش از این گفته بود که عربستان و ایران در گفت‌وگوهای اخیر به توافقی بر سر یادداشت تفاهمی متشکل از ۱۰ بند دست یافتند.

وی در گفت‌وگویی با الجزیره گفت: گفت‌وگوی اخیر عربستان و ایران در بغداد، امنیتی و با حضور مسئولان بلندپایه دو کشور بود و دو طرف بر سر اینکه دور بعدی گفت‌وگوها در سطح دیپلماتیک برگزار شود، توافق کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.