هلال احمر فلسطین اعلام کرد در پی مقابله جوانان فلسطینی با یورش نظامیان اسراییل به مسجدالاقصی، حداقل ۹۰ فلسطینی مجروح شدند.

به گزارش جماران؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد که تعرض و تعدی به مسجد الاقصی، سراسر منطقه را به آتش خواهد کشید.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد در پی مقابله جوانان فلسطینی با یورش نظامیان اسراییل به مسجدالاقصی، حداقل ۹۰ فلسطینی مجروح شدند

 الجزیره نیز گزارش داد اشغالگران برای خارج کردن نمازگزاران فلسطینی از صحن‌های مسجدالاقصی، گاز اشک‌آور پرتاب می‌کنند.

نظامیان صهیونیست برای مقابله با نمازگزاران و متفرق کردن آنها به بمب‌های صوتی و گلوله متوصل شد.

شمار شهدای فلسطینی در جنین به سه تن افزایش یافت

در پی شهادت یکی از زخمی های یورش نظامیان صهیونیست به جنین، شمار شهدای فلسطینی این منطقه امروز (جمعه) به سه شهید افزایش یافت.

طبق گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «شوکت کمال عابد»، جوان فلسطینی که در تیراندازی اشغالگران صهیونیست در جنین به شدت زخمی شده بود بر اثر جراحت های وارده به شهادت رسید.

بر پایه گزارش ها، نظامیان صهیونیست دیروز (پنجشنبه) در درگیری با فلسطینان در جنین به سوی  شوکت کمال عابد جوان ۱۷  ساله تیراندازی کردند که بر اثر جراحت های وارده به شهادت رسید.

نیروهای اشغالگر روز گذشته به منطقه «کفردان» نزدیک جنین یورش بردند که منجر به شهادت دو جوان فلسطینی به نام های «شاس کمجی» و «مصطفی ابوالرب» و زخمی شدن شوکت کمال عابد شد.

با شهادت شوکت کمال عابد، شمار شهدای فلسطینی در درگیری های پنجشنبه این منطقه به سه شهید افزایش یافت.

همچنین دیروز پنجشنبه، فلسطینی دیگری به نام «فواز حمایل» اهل شهرک «بیتا» در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری اشغالی بر اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

۳۵ جوان فلسطینی در جریان درگیری شامگاه دیروز با نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در بیتا در جنوب نابلس بر اثر استنشاق گاز سمی مجروح شدند.

همزمان با این درگیری ها، نیروهای اشغالگر «اسیل دویکات» جوان فلسطینی را پس از یورش به خانه او در منطقه بیتا بازداشت کردند.

در تحول دیگری، نظامیان صهیونیست بامداد جمعه به مسجد الاقصی یورش بردند و در درگیری با فلسطنیان ده ها نفر را زخمی و بازداشت کردند.

همزمان با ادامه درگیری میان نیروهای صهیونیستی و مردم فلسطین، نمازگزاران فلسطینی در حالی خود را برای برگزاری نماز جمعه آماده می‌کنند که اشغالگران صهیونیست مانع از ورود آنها به داخل مسجد الاقصی می‌شوند.

شمار مجروحان فلسطینی این درگیری ها تاکنون به ۱۰۰ نفر رسیده است.

طبق دستور صهیونیست ها، نمازگزاران فلسطینی اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند. بر این اساس، پلیس رژیم صهیونیستی از ورود مردان جوان به بخش قدیمی «باب العمود» جلوگیری کرد. 

درگیری های امروز بعد از نماز صبح و با هجوم نیروهای اشغالگر قدس به جمعی از نمازگزاران آغاز شده است.

بر اساس گزارش ها، اشغالگران صهیونیست حدود ۴۰ نفر را دستگیر کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

در پی این تحولات، سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که آسیب رساندن به مسجدالاقصی اقدام خطرناکی است که منجر به جنگ‌های بی‌پایان در منطقه می‌شود.

تشکیلات خودگردان تاکید کرده که این اقدام رژیم صهیونیستی عبور از خطوط قرمز است. 

از ۱۵ روز گذشته تا کنون، دست کم ۲۰ فلسطینی در یورش نظامیان رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیده اند که هفت نفر از این شهدا، مربوط به درگیری های روز گذشته و امروز است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز روز جمعه به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد که تعرض و تعدی به مسجد الاقصی، سراسر منطقه را به آتش خواهد کشید.

 

 

هشدار ایران به رژیم صهیونیستی در ارتباط با وقایع مسجدالاقصی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه "تعرض بی‌شرمانه" صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی را قویا محکوم و نسبت به "تداوم اقدامات وحشیانه و تروریستی اشغالگران در قدس و فلسطین اشغالی" هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ضرب و جرح نمازگزاران فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر اظهار داشت، جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین حاکی از ضعف روزافزون این رژیم اشغالگر می‌باشد که برای سرپوش گذاشتن بر آن، توان پوشالی خود را در برابر عده‌ای نمازگزار بی‌دفاع را به نمایش می‌گذارد.

خطیب زاده افزود، این جنایات که نقض آشکار حقوق بین الملل و حقوق بشر است، بیش از پیش نشان می‌دهد که خیانت برخی سران کشورهای اسلامی در عادی‌سازی روابط با رژیم‌ جعلی صهیونیستی، به عادی سازی رفتارهای این رژیمِ ذاتا خون‌ریز و بحران آفرین نمی انجامد، بلکه بر عکس، اقدامات ددمنشانه این رژیم در قبال فلسطینیان به دلیل پشت کردن برخی سران کشورهای اسلامی و عربی به آرمان فلسطین افزایش یافته، تا حدی که شاهد خشونت افسار گسیخته این رژیم آپارتاید و نژادپرست هستیم. 

 سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن دعوت از دولت‌ها و سازمان‌های بین المللی به حمایت از مردم فلسطین و جلوگیری از تداوم جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین، خواستار تحرک مردمی و ملت های مسلمان در حمایت از مسجد الاقصی شد.

خطیب زاده در پایان، پیامد اقدامات صهیونیست‌ها درقدس و فلسطین را متوجه این رژیم و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آن دانست و خواستار واکنش صریح و فوری سازمان همکاری اسلامی و کشورهای مسلمان در حمایت از مسجد الاقصی شد.

حجم ویدیو: 489.88K | مدت زمان ویدیو: 00:00:14
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.