خشکسالی در سراسر سومالی رو به وخامت است و برآورد می شود که ۴.۹ میلیون نفر از جمله ۷۱۹ هزار آواره داخلی تحت تاثیر قرار گیرند. همچنین ناامنی غذایی حاد از ابتدای سال به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که سومالی در حال حاضر در نتیجه خشکسالی، قیمت بالای مواد غذایی و عدم ارسال کمک‌های بشردوستانه با خطر قحطی مواجه است.

«استفان دوجاریک» افزود: انتظار داریم که ۶ منطقه از سومالی از هم اکنون تا ژوئن آینده در صورت ادامه بارش کم باران با خطر قحطی و گرسنگی مواجه شود.

وی اضافه کرد: خشکسالی در سراسر سومالی رو به وخامت است و برآورد می شود که ۴.۹ میلیون نفر از جمله ۷۱۹ هزار آواره داخلی تحت تاثیر قرار گیرند. همچنین ناامنی غذایی حاد از ابتدای سال به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

سخنگوی آنتونیو گوترش همچنین گفت: بیش از ۸۰ درصد منابع آبی در حال خشک شدن هستند و سطح آب رودخانه‌های شابل و جوبا به پایین ترین حد تاریخی خود رسیده است.

به گفته این سخنگوی سازمان ملل برآوردها نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون نفر به آب کافی دسترسی ندارند.

دوجاریک همچنین گفت که پیش بینی می‌شود بیش از ۱.۴ میلیون کودک زیر پنج سال امسال از سوء تغذیه حاد رنج ببرند.

پیش تر برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرده بود که خشکسالی حدود ۱۳ میلیون نفر را در شاخ آفریقا با گرسنگی شدید مواجه کرده است.

بر اساس این گزارش، مردم در مناطقی چون سومالی، اتیوپی و کنیا با شدیدترین خشکسالی ثبت شده از سال ۱۹۸۱ مواجه هستند. این آژانس خواستار کمک فوری برای جلوگیری از وقوع بحران بزرگ انسانی در این کشورها شد.

به گفته کنسرسیوم غیردولتی سومالی، در این کشور که در همسایگی اتیوپی قرار دارد، بیش از ۷ میلیون نفر به کمک فوری نیاز دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1547505
  • منبع: ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.