خواهر رهبر کره شمالی گفت: تا زمانیکه ارتش کره جنوبی اقدام نظامی علیه کشور ما انجام ندهد، هدف حمله کره شمالی تلقی نخواهد شد اما اگر سئول به هر دلیلی اقدام نظامی مانند حمله پیشدستی تبلیغ شده از سوی (سو ووک) را انتخاب کند، وضعیت تغییر خواهد کرد. در این صورت، کره جنوبی خود به یک هدف تبدیل خواهد شد.

به گزارش جماران؛ خواهر رهبر کره شمالی ضمن تاکید بر اینکه این کشور با جنگ مخالف است گفت که اگر کره جنوبی در حمله پیشدستی کند، در آن صورت نیروهای هسته‌ای کره شمالی مجبور به حمله خواهند شد.

کیم یو جونگ یکی از مقامات ارشد دولت و حزب حاکم کره شمالی گفت که اظهارات اخیر وزیر دفاع کره جنوبی در مورد حمله به کره شمالی اشتباهی بسیار بزرگ بود. 

کیم در بیانیه بامداد سه‌شنبه خود گفت که پیونگ یانگ مخالف جنگ است زیرا این جنگ ویرانی شبه جزیره را به دنبال دارد و این کشور کره جنوبی را دشمن اصلی خود نمی‌داند. 

خواهر رهبر کره شمالی ادامه داد: این بدان معناست که تا زمانیکه ارتش کره جنوبی اقدام نظامی علیه کشور ما انجام ندهد، هدف حمله کره شمالی تلقی نخواهد شد اما اگر سئول به هر دلیلی اقدام نظامی مانند حمله پیشدستی تبلیغ شده از سوی (سو ووک) را انتخاب کند، وضعیت تغییر خواهد کرد. در این صورت، کره جنوبی خود به یک هدف تبدیل خواهد شد. 

وی هشدار داد: اگر ارتش کره جنوبی حتی یک اینچ (۲.۵سانتی متر)  به خاک کره شمالی وارد شود، با یک فاجعه وحشتناک و غیرقابل تصور روبرو خواهد شد و نیروی رزمی هسته‌ای کره شمالی ناگزیر به انجام وظیفه خود خواهد شد. 

کیم یو جونگ در پایان گفت: این تنها یک تهدید نیست. این یک توضیح دقیق از واکنش ما به اقدام احتمالی نظامی بی‌پروا از سوی کره جنوبی است. 

به گزارش ایرنا، کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بامداد یکشنبه اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی در خصوص توانایی ارتش این کشور برای هدف قرار دادن هر نقطه در کره شمالی را به شدت محکوم کرده بود. 

کیم یو جونگ گفت، اظهارات مقام دفاعی کره جنوبی روابط میان دو کره را بدتر کرده و تنش نظامی در شبه جزیره کره را افزایش داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1547086
  • منبع: ایرنا به نقل از رویترز
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.