جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران و مدیرعامل بنیاد باران تاکید کرد: عملکردها باعث شده تا با جمهوریت فاصله پیدا کنیم. در مواردی جمهوریت را در مقابل اسلامیت قرار داده‌ایم و متاسفانه به همین نسبت هم اسلامیت آسیب دیده و تضعیف شده است. ۱۲ فروردین نماد جمهوریت و نماد تصمیم مردم بوده که سازگار با دین است و امروز از آن فاصله گرفته‌ایم و باید به ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ برگردیم.

به گزارش جماران؛ دبیرکل مجمع ایثارگران و مدیرعامل بنیاد باران گفت: ۱۲ فروردین نماد جمهوریت و نماد تصمیم مردم بوده که سازگار با دین است و امروز از آن فاصله گرفته‌ایم و باید به ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ برگردیم.

جواد امام در اهمیت رفراندوم ۱۲ فروردین ماه و در پاسخ به این سوال که آیا امروز شاهد تحقق اهدافی هستیم که مردم برای آن اهداف به جمهوری اسلامی رای «آری» دادند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا گفت: این روز باشکوه، روز سرنوشت‌سازی در تاریخ ایران بود. ۱۲ فروردین در واقع روزی بود که مردم برای تعیین سرنوشت و انتخاب نوع حکومت پای صندوق رای رفتند تا  به «جمهوری اسلامی» رای بدهند. در تاریخ انقلاب اسلامی مردم همواره حضور بی‌بدیلی داشتند ولی متاسفانه آنچه ما برایش انقلاب کردیم و هسته‌ای که انقلاب بنا به آن خواستگاه بنا نهاده شد، امروز تا حدودی با واقعیت جامعه فاصله دارد.

وی ادامه داد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعار انقلاب بود اما ما در برخی موارد شاهد محدود شدن آزادی هستیم. قرار بر این بود که مردم بر سرنوشت خودشان حاکم باشند و رای دادند تا رای‌شان تعیین‌کننده باشد و اگر قرار بر این بود که مردم تعیین‌کننده نباشند و نسبت به آینده خودشان بی‌تفاوت باشند، ابتدای انقلاب به سمت جمهوریت نمی‌رفتیم.

وی افزود: عملکردها باعث شده تا با جمهوریت فاصله پیدا کنیم. در مواردی جمهوریت را در مقابل اسلامیت قرار داده‌ایم و متاسفانه به همین نسبت هم اسلامیت آسیب دیده و تضعیف شده است..  ۱۲ فروردین نماد جمهوریت و نماد تصمیم مردم بوده که سازگار با دین است و امروز از آن فاصله گرفته‌ایم و باید به ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ برگردیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص نگاه امام(ره) به رای مردم نیز گفت: امام به صراحت به جمهوریت اشاره داشتند که جمهوری مدنظر ما همان جمهوری مرسوم در کشورهای دموکراتیک است و رای و نظر مردم مهم است. امام راحل در زمان حیات‌شان مجمع تشخیص مصلحت نظام را تاسیس کردند که در زمانی که مردم و نمایندگان آن‌ها در مجلس در موضوعی اصرار دارند و شورای نگهبان مخالف است ورود کرده و نظر مردم را مورد بررسی قرار دهد اما متاسفانه امروز مجمع تشخیص مصلحت یکی از نهادهایی است که در برخی موارد خود به مانع اجرای نظر مردم تبدیل شده در حالی که مصلحت نظام همواره همان مصلحت مردم بوده و اصرارش بر اعمال نظر مجلس بوده و اینجاست که شاهد هستیم آنچه اتفاق می‌افتد متفاوت از نظرات مردم است.

وی افزود: مردم باید آزادانه تصمیم بگیرند و امام بارها  گفتند جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و حتی گفته‌اند اگر مردم روزی همین جمهوری اسلامی را نخواستند همه باید از نظر مردم تبعیت کنند. این نظر امام است و ایشان اصل را نظر مردم می‌دانستند و این حقی است که خدا به انسان داده که بر سرنوشت خودش حاکم باشد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.