رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی در ارتباط با توافق برجام و تأثیری که بر فعالیت‌های آژانس در ایران می‌گذارد، گفت: برجام یک توافق پیچیده است و یکسری گام ها و توالی‌ها وجود دارد که مذاکره‌کنندگان و طرف‌های برجام درباره آن بحث می‌کنند و در این راستا وظایفی وجود دارد که باید انجام گیرد و ایران باید به مواردی پایبند باشد و ما نیز باید راستی‌آزمایی کنیم.

به گزارش جماران؛ دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که کارهای زیادی برای حل موضوع ایران باید انجام شود.

ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: رافائل گروسی دبیرکل آژانس در جریان نشست شورای حکام گفت: توافق مشترک با ایران در روز شنبه مجموعه‌ای از اقدامات مشترک را که باید در چند ماه آینده انجام شود، بیان می‌کند.

وی افزود: ما منتظریم که تا ۲۰ مارس داده‌هایی را در مورد سوالات مطرح شده توسط آژانس در مورد موضوعات مربوط به سه مکان مشخص دریافت کنیم.

دبیرکل آژانس ادامه داد: کارهای زیادی باید انجام شود. اما ما آماده‌ایم.

وی گفت: در سفر به تهران در مورد موضوعات مختلف توافق شد کارهای زیادی داریم و تازه اول راه هستیم.


 مدیرکل آژانس اتمی: ایران باید تحت هر شرایطی به توافقات پادمانی پایبند باشد

همچنین فارس نوشت: رافائل گروسی در ارتباط با توافق برجام و تأثیری که بر فعالیت‌های آژانس در ایران می‌گذارد، گفت: برجام یک توافق پیچیده است و یکسری گام ها و توالی‌ها وجود دارد که مذاکره‌کنندگان و طرف‌های برجام درباره آن بحث می‌کنند و در این راستا وظایفی وجود دارد که باید انجام گیرد و ایران باید به مواردی پایبند باشد و ما نیز باید راستی‌آزمایی کنیم. این وظیفه بسیار بزرگی است که پیش رو ما قرار دارد.

مسائل پادمانی به توافق برجام ارتباطی ندارد و ایران باید تحت هر شرایطی به این توافقات پایبند باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.