قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امورایثارگران درباره سازمان اقتصادی کوثر گفت: ما ۴۰ شرکت داریم در حال حاضر برنامه‌هایی برای این شرکت‌ها احصا کرده‌ایم و مشخص کرده‌ایم که در طول سه سال آینده چه اقداماتی را با این شرکت‌ها انجام می‌دهیم. از ۱۶ شرکت قرار است خارج شویم.

به گزارش جماران؛ رییس بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: ۴۰ شرکت داریم و در حال حاضر برنامه‌هایی برای این شرکت‌ها احصا و مشخص کرده‌ایم که در طول سه سال آینده چه اقداماتی را با این شرکت‌ها انجام دهیم.

"امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی" رییس بنیاد شهید و امورایثارگران در پاسخ به این سوال که آیا تخلفات دستگاه‌های اداری در خصوص اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اداری به مراجع نظارتی گزارش داده شده است، گفت: ما در این باره یک مرحله گزارشاتی را به مراجع نظارتی ذیربط ارائه کرده‌ایم و با توجه به اینکه مشخص کرده بودیم که چه دستگاه‌هایی این قانون را اجرا کرده و چه دستگاه‌هایی آن را اجرا نکرده‌اند، گزارشاتی را به مراجع نظارتی ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین در همین رابطه جلساتی را با سازمان اداری استخدامی داشته‌ایم و به تخلفات برخی از دستگاه‌ها در این زمینه به صورت موردی رسیدگی شده است. برای برخی از ابهامات نیز بخش‌نامه جدیدی صادر شده است.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: در انتهای سال نیز گزارش جدیدی در این خصوص آماده و به مجلس ارائه می‌دهیم. ما در بنیاد شهید به لحاظ قانونی امکان برخورد قانونی با دستگاه‌هایی که این قانون را اجرایی نمی‌کنند نداریم، اما به دستگاه‌های بالادستی و نظارتی مانند مجلس این موضوعات را گزارش می‌دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: خوشبختانه سازمان اداری استخدامی همراهی خوبی در این زمینه با ما دارد. حتی در جلسه هیات وزیران در این زمینه مباحثی مطرح شد و در همان‌جا به ابهامات پاسخ داده شده و به سازمان اداری استخدامی ابلاغ شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این طرح در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت؟ گفت: این موضوع بستگی به این دارد که حکمی که در این رابطه در مجلس در حال تنظیم است چگونه باشد، ما در حال حاضر نمی‌دانیم که تصمیمی برای سال آینده گرفته خواهد شد. این حکم در تبصره ۲۰ بودجه سال ۱۴۰۰ بود و باید ببینیم که در بودجه امسال چه پیش‌بینی در این خصوص می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران همچنین درباره سازمان اقتصادی کوثر گفت: ما ۴۰ شرکت داریم در حال حاضر برنامه‌هایی برای این شرکت‌ها احصا کرده‌ایم و مشخص کرده‌ایم که در طول سه سال آینده چه اقداماتی را با این شرکت‌ها انجام می‌دهیم. از ۱۶ شرکت قرار است خارج شویم.

وی ادامه داد: در خصوص دیگر شرکت‌ها نیز مشخص کرده‌ایم که چه شرکت‌هایی قرار است باهم ادغام شوند و زمان‌بندی سه ساله‌ای برای این شرکت‌ها در نظر گرفته‌ایم. ما مسئول حفظ منافع خانواده‌های شهدا و جانبازان هستیم. در حوزه املاک نیز با توجه به اینکه بخشی از املاک دارای معارض است و مشکلات حقوقی دارد در تلاش هستیم تا تکلیف حقوقی این زمین‌‌ها مشخص شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.