وحیدی و هیات همراه صبح دوشنبه به وقت محلی در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان» اسلام‌آباد از سوی شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان و سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد مورد استقبال قرار گرفتند.

به گزارش جماران؛ احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران برای دیدار با مقام‌های بلندپایه پاکستان پیرامون تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه لحظاتی پیش وارد اسلام‌آباد شد.

وحیدی و هیات همراه صبح دوشنبه به وقت محلی در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان» اسلام‌آباد از سوی شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان و سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد مورد استقبال قرار گرفتند. 

برخی از مقام‌های ارشد وزارت کشور پاکستان و جمعی از دیپلمات‌های سفارت ایران نیز در مراسم استقبال از وزیر کشور حضور داشتند. 

 

 

سفر وحیدی به دعوت همتای پاکستانی او انجام می‌شود. نشست وزیران کشور ایران و پاکستان قرار است تا ساعاتی دیگر در ساختمان وزارت کشور در شهر اسلام‌آباد برگزار شود. 

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران قرار است در طول این سفر یک روزه با «عمران‌خان» نخست وزیر و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان نیز دیدار کند. 

این اولین سفر وحیدی در مقام وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به پاکستان از زمان انتصاب او به شمار می‌رود. 

وزارت کشور پاکستان روز گذشته اعلام کرد که در دیدار وزیران کشور ایران و پاکستان موضوعات مربوط به تقویت مدیریت مرزها و پیشبرد توافق تبادل زندانیان گفت‌ وگو خواهد شد.

 

وحیدی وزیر کشور

 

وزیر کشور ایران با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

«احمد وحیدی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در نخستین دیدار رسمی خود در پاکستان روز دوشنبه به وقت محلی در مقر فرماندهی ارتش این کشور با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

احمد وحیدی و هیات همراه با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر "راولپندی" با ژنرال باجوا دیدار کردند.

در این دیدار «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی انتظامی ایران و سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی کشورمان در پاکستان نیز حضور داشتند.

برخی از مقام های لشکری و امنیتی پاکستان نیز در کنار فرمانده ارتش این کشور در دیدار با هیات جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

در این دیدار، طرفین آخرین تحولات مرتبط با روابط ایران و پاکستان، تحولات امنیتی منطقه، همکاری های مرزی و اوضاع افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وحیدی قرار است تا ساعتی دیگر با وزیر کشور و سپس نخست وزیر پاکستان دیدار کند.

 

وزیرکشور: توسعه روابط اقتصادی ایران و پاکستان ضروری و اجتناب ناپذیر است

وزیر کشور مناسبات ایران و پاکستان در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی را رضایت‌بخش دانست و با اشاره به ظرفیت‌های متقابل، گفت: توسعه روابط اقتصادی دو کشور همسایه اجتناب ناپذیر است.

«احمد وحیدی» روز دوشنبه پس از دیدار با فرمانده ارتش پاکستان و پیش از آغاز نشست رسمی با همتای پاکستانی خود در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد،گفت: ایران و پاکستان از روابط عمیق و گسترده ای برخوردار هستند و دیدارهای مختلفی میان مقام های دو کشور همسایه به طور مستمر انجام می‌شود.

وزیر کشور افزود: در این سفر که به دعوت وزیر کشور پاکستان صورت گرفته است، با فرمانده ارتش پاکستان دیدار صورت‌ گرفت و در مراحل بعدی نیز نشست با همتای پاکستانی و نخست وزیر این کشور در دستور کار قرار دارد.

وحیدی با اشاره به روابط حسنه دو کشور در بخش‌های سیاسی، دفاعی و امنیتی بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی متقابل تاکید کرد و گفت: تهران و اسلام‌آباد از ظرفیت‌های لازم برای تحکیم مناسبات اقتصادی برخوردارند و آماده استفاده از آن در راستای تامین منافع متقابل هستند.

وی اظهار داشت: ایران و  پاکستان در کنار تعامل و همکاری های نزدیک دوجانبه، رایزنی‌های مستمر و سازنده‌ای در بحث منطقه و تحولات پیرامون آن دارند.

وزیر ‌کشور جمهوری اسلامی ایران در ادامه گسترش روابط اقتصادی با پاکستان از طریق گذرگاه‌های جدید مرزی و همچنین احداث و عملیاتی شدن بازارچه‌های مرزی را مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: پایانه‌های مرزی، حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و بازارچه‌ها فرصت خوبی برای کمک به توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی است همچنان که تجارت از مقصد پاکستان به ایران و سپس ترکیه نیز کلید خورد، قادر به اتصال آن به اروپا نیز خواهد بود.

وزیر کشور استفاده از ظرفیت ریلی میان ایران و پاکستان را موجب گسترش روابط به صورت راهبردی دانست و ادامه افزود: پاکستان می‌تواند از مسیر خطوط ریلی ایران به ترکیه و اروپا دسترسی داشته باشد که این موضوع باعث توسعه همکاری‌های راهبردی و حمل و نقلی خواهد شد.

 

دیدار وزیرکشور ایران با نخست وزیر پاکستان

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران ظهر دوشنبه به وقت محلی در اسلام‌آباد با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان دیدار کرد و طرفین در این دیدار بر تقویت همکاری‌های دوجانبه به ویژه تسهیل تجارت در مرزهای مشترک تاکید کردند.

«احمد وحیدی» و هیات همراه در سومین نشست کاری خود در پایتخت پاکستان ظهر دوشنبه به وقت محلی با حضور در کاخ نخست وزیری با عمران‌خان دیدار کردند.

در این نشست «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان و همچنین وزیر کشور پاکستان و برخی از مقام های کشور میزبان حضور داشتند.

نخست وزیر پاکستان با استقبال از حضور وزیر کشور و هیات جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد بر اهمیت تقویت امنیت مرزهای صلح و دوستی میان دو کشور همسایه و برادر تاکید کرد.

عمران خان با یادآوری دیدار خود با آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در ۲۵ شهریور امسال، خواستار تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف به ویژه تسهیل تجارت در مرزهای مشترک شد.

نخست وزیر پاکستان همچنین با اشاره به تحولات افغانستان، گفت: راهکار نظامی هرگز شیوه حل مسائل این کشور نبوده و اکنون جامعه جهانی باید نقش خود را برای نجات مردم افغانستان از بحران شدید انسانی و اقتصادی ایفا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.