نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به ابلاغ اساسنامه بعثه مقام معظم رهبری، گفت: این اساسنامه شرایط جدیدی را برای این نهاد فراهم خواهد کرد تا خدمات فرهنگی بهتری به زائران ارائه شود.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در نشست شورای معاونان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری، با قدردانی از اقدام مقام معظم رهبری در تایید و ابلاغ اساسنامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت، افزود: بعثه با این توفیق در فضای جدیدی قرار گرفته و می‌تواند خدمات شایسته‌تری را در حوزه‌های پژوهشی، علمی و فرهنگی ارائه کند.نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، واقعی‌تر شدن ساختار بعثه در چارچوب این اساسنامه را ضروری دانست و افزود: بعثه در عین حال که نباید گسترده و رو به توسعه باشد، ولی باید چابک تر و قوی تر از گذشته عمل کند.

وی همچنین از مسؤولان ذیربط خواست تا با استفاده از توان داخلی و دیدگاه کارشناسان خبره، راهکارهای مناسب را در زمینه‌های بودجه‌ای، علمی و کارآمد ارائه دهند.

قاضی عسکر، اهمیت، جدیت و تلاش همگانی برای پیشبرد موفق امور را یادآور شد و تاکید کرد: با توجه به خدمات متنوعی که بعثه ارائه می‌دهد، باید پیش‌بینی‌های لازم برای سال آینده صورت گیرد.

مجید مرزانی ـ مدیر برنامه‌ریزی، بررسی و ارزشیابی بعثه مقام معظم رهبری ـ در ادامه از وضعیت عملکرد بودجه ریالی و ارزی این نهاد در ۹ ماهه اول سال ۹۵ و میزان جذب آن گزارشی ارائه کرد و جهانی ـ مدیر بهبود فرایندها و فناوری اطلاعات بعثه ـ هم رویکردهای بعثه در حوزه اصلاح و تدوین ساختار سازمانی را بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه این جلسه، اهمیت برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح دانش کارکنان بعثه با توجه به نیاز واحدهای مختلف خدمات را خاطرنشان کرد و گفت: با توجه به اینکه شرایط حج فراهم نیست، آموزش‌ها باید بطور مستمر ادامه یابد.قاضی عسکر همچنین لزوم رعایت نظم و انضباط و مقررات اداری را یادآور شد و از مدیران درخواست کرد؛ ضمن نظارت بر حوزه مسؤولیت خود، در صورت مشاهده تخلف طبق قانون برخورد کنند.

در ادامه این جلسه، مراسم تودیع و معارفه مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری انجام شد و از خدمات حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عطاران با اهدای لوح، تقدیر تشکر و قدردانی و حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری به عنوان مدیر جدید اهل سنت بعثه معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم، خدمات ارائه شده و فعالیت های صورت گرفته در دوره مدیریت حجت الاسلام والمسلمین عطاران را در حوزه اهل سنت قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسؤولیت حجت الاسلام والمسلمین اکبری نیز با تلاش و جدیت، این فعالیت ها استمرار یافته و برنامه های جدیدی ارائه شود که منشاء برکات درآینده باشد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.