یک مؤسسه آمریکایی مجوز ۲ نفتکش را به دلیل حمل نفت ایران لغو کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، مؤسسه رده‌بندی کشتی‌رانی آمریکا موسوم به «ای‌بی‌اس» در ماه گذشته میلادی، مجوز ایمنی و زیست‌محیطی دو نفتکش را به‌دلیل حمل نفت ایران باطل کرده است.

رویترز گزارش داد، «سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که از نزدیک نفتکش‌های حامل نفت ایران را رصد می‌کند، در ماه دسامبر سال گذشته به مؤسسه رده‌بندی کشتی‌رانی آمریکا خبر داده بود که چندین نفتکش حامل نفت ایران را رصد کرده و شواهد آن را در اختیار مقامات آمریکایی قرار داده است.

این دو نفتکش، یکی کشتی «کارو» با پرچم پاناما و دیگری کشتی «السا» با پرچم بلیز بوده است.

رویترز ادعا کرده است که اسناد مربوط به حمل نفت این کشتی‌ها را مشاهده کرده اما نتوانسته اطلاعات تماس مربوط به صاحبان این دو نفتکش را پیدا کند.

بر اساس وب‌سایت «ای‌بی‌اس» مجوز «پوشش کلاس» کشتی السا که ایمنی کشتی را تایید می‌کند، در ۱۷ دسامبر سال گذشته و مجوز کشتی کارو در ۱۳ ژانویه به دلیل «نقض تحریم‌ها» باطل شده است.

رویترز گزارش داده که سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای در گزارش خود مدعی شده است که کشتی السا در تاریخ هشتم دسامبر یا حوالی آن، در حمل و نقل «غیرقانونی» با یک نفتکش ایرانی مشارکت داشته است.

موسسه رده‌بندی کشتی‌رانی آمریکا از اعمال تحقیقاتی مشابه بر فعالیت کشتی کارو خبر داد که در نتیجه آن مجوز این نفتکش نیز باطل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.