خبرگزاری دولت در تازه ترین گزارش خود در مورد مذاکرات وین نوشته است: بسیاری از موارد اختلافی در مذاکرات رفع تحریم‌ها کم شده و هیات ها سرگرم گفت‌وگو در مورد نحوه اجرا و توالی توافق احتمالی هستند.

به گزارش جماران؛ ایرنا خبرگزاری دولت در تازه ترین گزارش خود نکاتی تازه از مذاکرات وین برای احیای برجام را منتشر کرده است:

*بسیاری از موارد اختلافی در مذاکرات احیای برجام کم شده و هیات ها سرگرم گفت‌وگو در مورد نحوه اجرا و توالی توافق احتمالی هستند.

*اکنون در مرحله‌ای از مذاکرات هستیم که در خصوص مسائل دشوار مشغول رایزنی هستیم و اینکه چطور می‌توانیم مسائلی که در اصول توافق شده را به کلمات تبدیل و در سند وارد کنیم.

*در مورد رفع تحریم ها و مسائل هسته‌ای، بسیاری از پرانتزها پاک شده و اکنون به طور فزاینده ای روی ضمیمه سوم در مورد نحوه اجرا و توالی (توافق احتمالی) کار می کنیم.

*این یکی از ملال‌آورترین، طولانی ترین و سخت ترین بخش مذاکره است، اما برای رسیدن به هدف ما کاملاً ضروری است.

*در سه موضوع (لغو تحریم ها، تعهدات هسته ای، اجرا/توالی/ راستی آزمایی) همچنان مسائل باز وجود دارد و بخشی از آن ها دشوار است.

*این یک مذاکره پیچیده است، به این معنا که همه چیز به همه چیز بستگی دارد. فضای مذاکرات بهتر شده و « اکنون ما بیشتر بر روی پیش نویس و مسائل مختلف متمرکز شده ایم 

*طی روزهای آینده جلساتی میان هماهنگ کننده برجام و روسای برخی هیات‌ها برگزار خواهد شد. همچنین کارگروه کارشناسی سوم موسوم به تمهیدات اجرایی برای دومین بار در دور هشتم، با حضور کارشناسان ایران، اتحادیه اروپا و ۱+۴ تشکیل جلسه داد.

*در مذاکرات، مواضع تمام هیات ها روی میز است و موضعی وجود ندارد که کلا غیر ممکن یا غیر منطقی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.