سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در این مذاکرات پیشرفت اندکی حاصل شده است ولی چنانچه خواستار نجات برجام باشیم تا مزایای توافق با پیشروی‌های ایران در برنامه هسته‌‌ای خود تضعیف نشود یا از بین نرود، سرعت پیشرفت باید بیشتر از این باشد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که این مذاکرات با پیشرفت اندکی همراه بوده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که این مذاکرات با پیشرفت اندکی همراه بوده است.

وی افزود که در این مذاکرات پیشرفت اندکی حاصل شده است ولی چنانچه خواستار نجات برجام باشیم تا مزایای توافق با پیشروی‌های ایران در برنامه هسته‌‌ای خود تضعیف نشود یا از بین نرود، سرعت پیشرفت باید بیشتر از این باشد.

پرایس با انتقاد از رویکرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در قبال ایران، گفت که رویکردها به ویژه سیاست فشار حداکثری عامل شرایط فعلی است. این سیاست‌ها نه تنها پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را کند نکرد، بلکه باعث جسورتر شدن این کشور شده است.


وزیر خارجه فرانسه: به‌رغم پیشرفت‌های اخیر، هنوز تا دستیابی به توافق راه زیادی باقی مانده است

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که به‌رغم پیشرفت‌های اخیر در این مذاکرات، هنوز دستیابی به توافق راه زیادی باقی مانده است.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با اشاره به مذاکرات طرف‌های برجام در وین، گفت که به‌رغم پیشرفت‌های اخیر در این مذاکرات، هنوز دستیابی به توافق راه زیادی باقی مانده است.

وی به پارلمان فرانسه گفت: «مذاکرات ادامه دارد. آنها به کندی پیش می‌روند، خیلی کند و همین امر نیز شکافی را ایجاد می‌کند که احتمال دستیابی به راه‌حلی که در راستای منافع تمامی طرف‌ها باشد را به مخاطره می‌اندازد».

لودریان ادامه داد: «اواخر ماه دسامبر، پیشرفت اندکی حاصل شد اما هنوز تا پایان مذاکرات، فاصله زیادی داریم.»

دور جدید مذاکرات وین از ۱۳ دی ماه آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.