حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در جریان سفر خود به قطر امروز با امیر و وزیر خارجه این کشور و همچنین اسماعیل هنیئه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه کشورمان که به دوحه سفر کرده است با رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در جریان سفر خود به قطر امروز در محل سفارت ایران با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

تاکید امیرعبداللهیان بر حمایت ایران از دفاع مشروع مردم و مقاومت فلسطین

اسماعیل هنیئه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

اسماعیل هنیئه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص قضیه فلسطین، بعنوان مشکلی ساخته شده در قلب امت اسلامی و از سوی رژیم کودک کش صهیونیستی، تحت حمایت غرب، جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه قدس، مسجد الاقصی، غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین را محکوم کرد و مراتب پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع مردم و مقاومت فلسطین در برابر اشغال گری رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد.

اسماعیل هنیئه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از مبارزه مردم فلسطین در مسیر مبارزه با تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی، خواستار تحرک و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی به منظور اتخاذ مواضعی قاطع علیه سرکشی های این رژیم شد.

 

امیرعبداللهیان (2)

 

تاکید امیرعبداللهیان بر انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای در جهت ثبات و استقرار منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان امروز پس از دیدار با امیر قطر، دو دور دیدار و گفتگو با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر وزیر امور خارجه قطر برگزار کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به دوحه سفر کرده است امروز پس از دیدار با امیر قطر، دو دور دیدار و گفتگو با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر وزیر امور خارجه قطر برگزار کرد و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دو کشور بر پایه همکاری های دوجانبه و منطقه‌ای، بر ضرورت گسترش ابعاد همکاری ها به ویژه در حوزه تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت ها و مزیت های جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی در زمینه تبادل هیئت های عالی‌رتبه تاکید کرد. 

امیر عبداللهیان با تاکید بر اولویت همسایگی از نگاه دولت سیزدهم، بر رویکرد ایران برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و انجام گفتگوهای منطقه‌ای در جهت ثبات و استقرار منطقه تاکید و آن را مهم ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار با تشریح دیدگاه رهبری این کشور در زمینه تحکیم و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران، علاقمندی قطر برای گسترش همکاری‌ها، خصوصا در حوزه فعالیت های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

همکاری‌ در حوزه مسائل منطقه ای و بین المللی، خصوصا تحولات افغانستان و یمن از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در گفتگوهای وزرای امور خارجه دو کشور بود.

 

امیرعبداللهیان (3)

 

 امیرعبداللیهان: ایران همیشه طرف خوب تحولات منطقه بوده است

وزیر امور خارجه در حاشیه دیدار با امیر و وزیر امور خارجه قطر گفت: نباید از مسیر زور، نظامی‌گیری و هژمونیک به فکر حل مسائل و بحران‌ها باشیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه در مسائل منطقه نقش محوری، سازنده و اساسی داشته و طرف خوب تحولات منطقه چه در مبارزه با داعش و چه در گفت‌وگوهای منطقه‌ای، بوده است.

امیرعبداللهیان گفت: از هر ابتکاری که به ثبات و امنیت و توسعه منطقه کمک کند، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1538077
  • منبع: خبرگزاری ها
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.