سخنگوی ناجا در مورد خاوری گفت: در مورد آن فرد ما این فرد را کاملا شناسایی کردیم. حتی محل حضور وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت. برایش اعلان قرمز صادر شد و تا مدتی نیز تحت نظر پلیس ایران قرار داشت اما مسئولان آن کشور به صراحت به ما گفتند که ما این فرد را بر نمی‌گردانیم و تصمیم به استرداد نداریم. حتی وزارت امور خارجه نیز وارد این موضوع شد اما اقدامی انجام ندادند و گفتند که تصمیم به استرداد نداریم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، سخنگوی فرماندهی کل انتظامی درباره بازگشت خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی ایران و از متهمان اصلی اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی در سال‌های قبل گفت: در مورد آن فرد ما این فرد را کاملا شناسایی کردیم. حتی محل حضور وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت. برایش اعلان قرمز صادر شد و تا مدتی نیز تحت نظر پلیس ایران قرار داشت اما مسئولان آن کشور به صراحت به ما گفتند که ما این فرد را بر نمی‌گردانیم و تصمیم به استرداد نداریم.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی در پاسخ به پرسشی دیگر در رابطه با ارتباط اینترپل با دیگر کشورهای جهان گفت: ۱۹۳ کشور عضو اینترپل هستند و اتفاقا کشور ما جزو موسسین پلیس بین‌الملل در سال ۱۳۱۵ است که در تدوین اساسنامه آن نیز نقش داشته است.

سردار مهدی حاجیان با بیان اینکه ساختار اینترپل یک ساختار حرفه‌ای است با بیش از ۸۵ سال قدمت است، گفت: در همین راستا نیز تجربیات خوبی داریم و ارتباط خوبی نیز با دیگر کشورها برقرار است. در بحث استرداد اما باید به این نکته توجه شود که اراده طرف مقابل نیز امر مهمی است.

وی درباره بازگشت خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی ایران و از متهمان اصلی اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی در سال‌های قبل نیز گفت: در مورد آن فرد ما این فرد را کاملا شناسایی کردیم. حتی محل حضور وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت. برایش اعلان قرمز صادر شد و تا مدتی نیز تحت نظر پلیس ایران قرار داشت اما مسئولان آن کشور به صراحت به ما گفتند که ما این فرد را بر نمی‌گردانیم و تصمیم به استرداد نداریم. حتی وزارت امور خارجه نیز وارد این موضوع شد اما اقدامی انجام ندادند و گفتند که تصمیم به استرداد نداریم.

سخنگوی ناجا افزود: البته بسیاری از کشورها همکاری خوبی با پلیس دارند و خوب است که مردم بدانند که توان پلیس فراتر از مرزهاست.

سخنگوی ناجا همچنین به تغییر ساختار معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: این معاونت به نام معاونت فرهنگی و اجتماعی تغییر کرده و البته ما نیز اقداماتی را در حوزه فرهنگسازی باید انجام دهیم.

حاجیان در ابتدای این نشست نیز به ایام شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی فردی مکتبی بود و راسخ بودن در جهاد، فداکاری و ولایت مداری از ویژگی‌های این شهید بزرگوار است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.