سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 گفت: دولت می‌گوید قادر نیست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را به این روش فعلی ادامه دهم؛ چراکه روش کنونی غیرشفاف، ناعادلانه و تورم‌زا است و از سوی دیگر هم باعث قاچاق معکوس می‌شود و هم کالا به آن صورتی که لازم است به دست مردم نمی‌رسد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه جزئیات جلسه نوبت صبح این کمیسیون با نمایندگان دولت درخصوص روش تخصیص ارز ترجیحی در سال آینده را تشریح کرد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱  در رابطه با جلسه نوبت صبح امروز این کمیسیون، گفت: بحث ما امروز بر سر این بود که دولت دیگر مایل نیست که ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی را به این شکل ادامه دهد. امروز یک جلسه توجیهی در این زمینه گذاشتیم که درخدمت سازمان برنامه و بودجه، وزیر محترم جهاد کشاورزی و معاونین محترم وزیر بهداشت بودیم که دلایل توجیهی دولت را در کمیسیون تلفیق ارائه دهند.

وی ادامه داد: دولت می‌گوید قادر نیست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را به این روش فعلی ادامه دهم؛ چراکه روش کنونی غیرشفاف، ناعادلانه و تورم‌زا است و از سوی دیگر هم باعث قاچاق معکوس می‌شود و هم کالا به آن صورتی که لازم است به دست مردم نمی‌رسد.

زارع همچنین بیان کرد: همکاران ما در کمیسیون تلفیق به دنبال راهکار جایگزین هستند؛ چون اولویت ما و خط قرمز ما در کمیسیون تلفیق معیشت مردم است. آنچه برای ما اهمیت دارد این است که راهکار دولت را در ازای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بدانیم که چگونه کالا قرار است به دست مردم برسد. آیا روش جایگزین دولت نقدی است یا غیرنقدی؟ و یا اینکه قیمتی که در این کالاها افزایش پیدا می‌کند چگونه قرار است جبران شود. نظر ما تنها این ۶ قلم کالا نیست بلکه حداقل ۳۰ قلم تعداد کالایی است که دولت باید نظارت موثر و خوبی داشته باشد که این کالاها به صورت آسان و فراوان در جامعه وجود داشته باشد و به دست مردم برسد.

وی در رابطه با جلسه نوبت عصر اظهار داشت: امروز دو نوبت صبح و عصر جلسه کمیسیون تلفیق در موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و راهکارهای جایگزین آن است که دولت در لایحه بودجه آورده و کمیسیون می‌خواهد درخصوص برنامه‌ای که دولت دارد اطلاع یافته و پس از آن تصمیم بگیرد.

زارع درخصوص زمان شروع به کار کمیسیون تلفیق برای شور دوم لایحه بودجه، گفت: ان‌شاءالله از ابتدای هفته آینده بررسی جزئیات لایحه بودجه را از ماده یک و بحث منابع بودجه آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.