سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر عاقلانی در آمریکا پیدا شدند که با کسانی که جنایت ترور سردار سلیمانی را مرتکب شدند برخورد بکنند، این کار برای آمریکا بسیار کم هزینه تر است از این که فرزندان جبهه مقاومت که هیچ مرزی را نمی شناسند خودشان بروند و این انتقام را بگیرند.

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:همه جا لازم نیست ما به صورت مباشر حضور داشته باشیم هر جا که لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی ها را از درون خانه های خودشان و با افرادی از کنار دست خودشان فراهم می‌کنیم بدون این که ما حضور داشته باشیم.

سردار اسماعیل قاآنی شامگاه پنجشنبه در کنگره بین المللی جبهه مقاومت "یادواره شهدای مهاجر مدافع حرم" در مشهد افزود: ما با تدبیر خودمان با دشمنان و جنایت ترور سردار سلیمانی برخورد می کنیم، رفتار و سبک و سیاق برخورد ما با سبک و سیاق و رفتار دشمن متفاوت است.

وی ادامه داد: آنها به مسیر حق و وجدان‌های بیدار انسان‌ها حمله کردند و حتماً مورد تهاجم وجدان‌های بیدار انسان ها در سراسر دنیا قرار می گیرند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر عاقلانی در آمریکا پیدا شدند که با کسانی که جنایت ترور سردار سلیمانی را مرتکب شدند برخورد بکنند، این کار برای آمریکا بسیار کم هزینه تر است از این که فرزندان جبهه مقاومت که هیچ مرزی را نمی شناسند خودشان بروند و این انتقام را بگیرند.

قاآنی با بیان این که این انتقام شروع شده است افزود: ما بچه شیعه ها بلدیم چگونه انتقام بگیریم، دیده اید نسل های قدیم ما چگونه از خاندان بنی امیه انتقام گرفته اند، عمل مختار سر جای خودش اما نسل های گذشته ما ریشه این خاندان را از خاک بیرون آورده و از بین بردند ما دارای یک چنین فرهنگی هستیم.

وی اضافه کرد: آنها فکر می‌کنند که شهید سلیمانی را زده‌اند و کار تمام است اما خون شهید سلیمانی وجود بچه های مقاومت را به جوشش آورده است.

ریشه آمریکا از منطقه کنده خواهد شد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ریشه آمریکا به حول و قوه الهی از منطقه کنده خواهد شد البته بخش قابل توجهی از آنها از منطقه ریشه کن شده اند و بقیه نیز ریشه کن خواهند شد.

قاآنی افزود: آمریکایی ها اگر عقل داشته باشند از عراق باید بیرون بروند و اگر نه جبهه مقاومت در عراق آنها را بیچاره خواهد کرد و باید مفتضحانه تر از افغانستان، عراق را ترک کنند.

وی ادامه داد: هر انسان مسلمان و آزاده ای که نام شهید سلیمانی را شنیده از او تجلیل کرده است و از سوی دیگر هر که رفتار مرتکبان جنایت شهادت شهید سلیمانی را شنیده او را لعن و نفرین می کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مقاومت یک واژه پذیرفته شده و محترم در فطرت همه انسان هاست در همه عالم، همه کسانی که برای ارزش هایشان مقاومت می کنند مورد احترام و تکریم هستند از طرف دیگر در مکتب اسلام نیز مقاومت در فرهنگ دینی ما عمق دارد.

قاآنی افزود: حرکت ما مسلمانان در صراط مستقیم با اتکا به مقاومت شکل گرفته است لذا جبهه مقاومت هم فطری، هم دینی و هم اسلامی است و ما به عنوان شیعه مفتخریم که تمام رهبران ما بلااستثنا به شهادت رسیده اند و هیچ مکتبی در دنیا این گونه نبوده است.

جمهوری اسلامی دیگر تحریم شدگان را هم یاری کرد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نهادینه شدن مقاومت در ایران در همه زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ سال است که در تحریم هستیم، تحریم ها محدود به سال‌های گذشته نیست، در همه دوره ها به اشکال مختلف تحریم اعمال شده است و هر روزی متناسب با شرایط، تحریم را به ما بیشتر تحمیل کردند و فشار آوردند.

قاآنی به محروم شدن کشورمان از ابتدایی ترین ابزارهای دفاعی در جنگ به دلیل تحریم ها اشاره کرد و افزود: در ادامه نیز نفت ما را تحریم کردند تا جایی که قیمت نفت به ۱۰ دلار رسید یعنی آن قدر هزینه فروش برای ما بالا رفت که استخراج آن دیگر به صرفه نبود اما این کشور امروز مردانه ایستاده است.

وی ادامه داد: نه تنها جمهوری اسلامی تحریم شده، خودش را با عزت اداره کرد بلکه در تمام دوره‌ها این کشور تحریم شده به دیگران نیز کمک کرد و در آخرین مورد چند ماه قبل کشور لبنان را که به دلایل مختلف تحریم شده بود را یاری نمود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به لبنانی ‌ها برای مصارف روشنایی، انرژی و حمل و نقل گازوئیل نمی‌دادند اما سید مقاومت(سید حسن نصرالله) که فخر عرب است و همیشه از هر کار اقتصادی فرار کرده، برای رسیدگی به وضع مردم کشورش چه مسلمان و چه مسیحی در برابر تحریم اقتصادی به میدان آمد.

قاآنی افزود: ایران اسلامی کانون درس مقاومت و دانشگاه درس مقاومت به همه انسان ها در سراسر دنیاست و با کمال میل و ارادت با همه مستضعفان همکاری کرده است.

وی ادامه داد: تلاش جمهوری اسلامی برای کمک به انسانها منحصر به مسلمانان نبوده است بلکه هر کجا دست ما رسیده به هر مظلومی کمک کرده ایم.

مقاومت در فرهنگ اسلامی دارای طهارت است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مقاومت در نظام اسلامی و فرهنگ اسلامی یک طهارت و پاکیزگی دارد که هر انسانی را مقابل این طهارت به تعظیم وا می‌دارد.

قاآنی افزود: جنگ با طهارت مدافعان حرم با جنگی که آمریکا و رژیم صهیونیستی و یک مشت انسان کثیف برای رسیدن به اهدافشان برپا کردند متفاوت است، در شیوه آنان جوانانی با کمربند انتحاری در بازار و مسجد خود را منفجر می کنند و ده ها زن و بچه و پیر و جوان بی گناه را از بین می برند حال آن که شیوه جنگ شهدای مدافع حرم گویای طهارت و اخلاق اسلامی و انسانی آنهاست.  

وی ادامه داد: امروز در فلسطین قهرمان، لبنان علمدار مقاومت، سوریه مقاوم، عراق مجاهد و در یمن مظلوم صدها هزار انسان در فرهنگ با طهارت مقاومت تربیت شده اند و اگر در یک نگاه کلی جبهه مقاومت را از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی ببینید متوجه می شوید چه طور قدم به قدم این جبهه جلو رفته و پیشرفت کرده است.

او اضافه کرد: مقاومت را از درون خانه های خود در ابتدای انقلاب شروع کردیم، هرچه دشمن توطئه کرد نتوانست کاری کند بلکه همه این توطئه ها به لطف فرهنگ الهی و اسلامی و به برکت نورانیت ولایت تبدیل به فرصت شد.

۲۰ سال توطئه آمریکا در منطقه 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی ها با دست خودشان در ۱۱ سپتامبر خودزنی کردند تا فصل جدیدی از توطئه ها را در دنیا شروع کنند و در ادامه بدون همراهی و سر از پا نشناخته به منطقه ما طی ۲۰ سال گذشته حمله کردند که هدف نهایی نیز ضربه زدن به نظام اسلامی بود.

قاآنی به اعتراف آمریکایی ها مبنی بر هزینه کردن بیش از ۲ تریلیون دلار در افغانستان اشاره کرد و افزود: طی ۲۰ سال این همه مردم فداکار و با ایمان افغانستان را کشتند و در عراق نیز سرمایه‌گذاری سنگینی کردند اما این مقاومت به همه دنیا صادر شد.

وی ادامه داد: روز اولی که آمریکایی ها وارد این منطقه شدند به آنها اخطار دادیم وارد نشوید چرا که بیچاره می شوید اما گوش نکردند، ۲۰ سال در این منطقه جنایات کردند و در پایان ۲۰ سال،جنایت بزرگ ترور فرمانده بزرگ مقاومت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس و دیگر شهدای همراه آنان را در یک شب تاریک و به صورت بزدلانه مرتکب شدند.

او اضافه کرد: آمریکایی ها امروز برای جمع کردن آدم های خود از درون افغانستان با مشکل مواجه شده اند و برای خروج آدمهایشان به این و آن متوسل می شوند.

کاهش نیروهای آمریکایی در عراق دروغ است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنها به دروغ می‌گویند ما نیروهای خود را در عراق کاهش داده و به ۲۵۰۰ نفر رسانده ایم و آنها نیز کارهای مستشاری می کنند.

قاآنی با بیان این که در روزگاران گذشته حرکت ناوهای آمریکایی حکومتها را سرنگون می کرد افزود: امروز فرماندهان نیروی دریایی آمریکا در جلسه خصوصی در حضور رییس جمهوری جنایتکار قبلی جمع شدند و گفتند ناوهای فرسوده ما در منطقه آهن پاره ای بیش نیست و اینها برای سلاح ها و موشکهای جبهه مقاومت به بهترین اهداف تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها ۲۰ سال برای افغانستان ارتش درست کردند اما این ارتش ۲۰ روز نتوانست مقاومت کند و در آن سوی منطقه رژیم صهیونیستی دور سرزمین اشغال شده خود ۶ متر دیوار می کشد با این حال در نبرد تابستان گذشته، مقاومت سه هزار موشک از غزه تحت محاصره به اسرائیل شلیک کرد و نزدیک به ۱۰۰ موشک در پایتخت این رژیم فرود آمد.

کنگره بین المللی جبهه مقاومت "یادواره شهدای مهاجر مدافع حرم" با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه و دهها نفر از رزمندگان و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) از کشورهای یمن، لبنان، عراق، افغانستان و پاکستان روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

در این کنگره علاوه بر سخنرانی سردار قاآنی، از سه کتاب درباره شهدای مدافع حرم رونمایی شد و فرزندان شهدای لشکر فاطمیون به اجرای سرود پرداختند همچنین از تعدادی از خانواده های شهدای سلامت قدردانی شد.

این کنگره در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد و در این مراسم نام سالن کنفرانس این مجموعه به مرکز همایش های بین المللی شهدای سلامت تغییر یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.