گردهمایی بزرگ عراقی‌ها از سراسر این کشور برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابومهدی المهندس معاون سابق سازمان الحشد الشعبی عراق امروز در منطقه «الجادریه» در مرکز شهر بغداد برگزار شد.

به گزارش جماران؛ منطقه «الجادریه» در مرکز شهر بغداد از صبح امروز (شنبه) شاهد گردهمایی عراقی‌ها از سراسر این کشور برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابومهدی المهندس معاون سابق سازمان الحشد الشعبی عراق است.

شهروندان و عشایر عراق در قالب چندین کاروان از مناطق مختلف این کشور از چند روز پیش برای حضور در مراسم مرکزی گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مقاومت در منطقه الجادریه رهسپار بغداد شدند که ورود این کاروانها همچنان ادامه دارد.

کاروان های شهروندان و عشایر استانهای دیالی و نجف اشرف و قبلیه کُردی السوراجی از جمله کاروان هایی هستند که وارد شهر بغداد شده اند.

هم اکنون منطقه الجادریه شاهد حضور گسترده مردم و شخصیت های سیاسی، دینی و نظامی برای برگزاری گردهمایی میلیونی بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان مقاومت است.

 

گردهمایی بزرگ عراقی ها در بغداد به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس  (1)

 

برنامه ها، مراسم و آیین های گردامیداشت فرماندهان پیروی (بر گروه تروریستی داعش) از بیش از یک هفته پیش در مناطق مختلف عراق آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

گردهمایی بزرگ عراقی ها در بغداد به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس  (2)

 

به همین مناسبت، پلاکاردها و پارچه نوشته ها و تصاویر بزرگ شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در جای جای خیابانها و میادین عراق نصب شده و شبکه های تلویزیونی عراقی نیز ویژه برنامه هایی را به همین مناسبت تدارک دیده اند که این روزها درحال پخش آنها هستند.

 

گردهمایی بزرگ عراقی ها در بغداد به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس  (3)

 

بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی و همراهانشان به شهادت رسیدند. این حمله با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

در پی این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ ۹۸ چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک‌باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

 

گردهمایی بزرگ عراقی ها در بغداد به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس  (4)

 

 

 

قیس الخزعلی: انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس بیرون کردن آمریکا از منطقه است

دبیر کل جنبش « عصائب اهل الحق » عراق امروز شنبه گفت که انتقام خود شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه است.

«قیس الخزعلی» امروز (شنبه) در گردهمایی میلیونی عراقی‌ها در بغداد که به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» برگزار شد،  خطاب به شهیدسلیمانی گفت: همانطور که شما عراقی‌ها را دوست داشتید، عراقی‌های شریف هم شما را دوست دارند. 

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»  با بیان اینکه خون شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، امت بزرگی را در عراق از شمال تا جنوب به وجود آورده است، افزود: ما صاحب خلاقیت و سربلند هستیم و هرکس این میلیون‌ها نفر را انکار کند، شرمنده خواهد شد. 

 

قیس

 

وی با بیان اینکه ما امت، مرد مرد هستیم و شَبَه مرد نیستیم، تاکید کرد:  انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه است. 

خزعلی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: باید درس‌هایی را که قهرمانان مقاومت در عراق به شما آموختند خوب فهمیده باشید و اگر به درس‌های دیگری نیاز دارید، فرزندان مقاومت و الحشد [ الشعبی ] برای آن آمادگی دارند.  

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»  با اشاره به این که امانت شهدا حفظ عراق یکپارچه و اینکه اجازه ندهیم به آرامش مردم و حفظ کشور ضربه وارد شود، است،  افزود: فرزندان مقاومت و الحشد  شما را مجبور خواهند کرد که با تحقیر و ذلت بیرون بروید، همانطور که در سال ۲۰۱۲ انجام دادند. 

 

فیاض

 

 

فالح الفیاض: خروج نیروهای آمریکایی، زندگی شایسته عراقی ها را تضمین می‌کند 

رئیس سازمان بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) نیز با بیان اینکه امروز، روز وفاداری به شهدای پیروزی است، اظهار داشت: ضمیر ملت، مرجع دینی عالیقدر از جمله آیت الله سیستانی است که مایه مباهات همه ماست و  به آن پایبندیم. 

«فالح الفیاض» با بیان اینکه خروج نیروهای آمریکایی و خارجی، زندگی شایسته عراقی ها را تضمین می کند، از دولت عراق خواست تا به وظیفه خود برای اجرای خروج و خالی کردن عراق از وجود نیروهای خارجی عمل کند. 

وی همچنین تاکید کرد که حضور نیروهای خارجی برای عراقی‌ها به ویژه در زمینه همزیستی مسالمت‌آمیز مفید نخواهد بود. 

 

هادی

 

العامری: نباید از راه شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس خارج شویم

همچنین رئیس ائتلاف «الفتح» با بیان اینکه شهیدان سلیمانی و المهندس، مسیر رهایی عراق از دست داعش را فرماندهی کردند، افزود: ما باید مکتب مقاومت، استواری و پیشرفت را ریشه‌یابی کنیم و از این راه منحرف نشویم. 

«هادی العامری» با اشاره به اینکه بهای خون این شهدا خروج نیروهای اشغالگر از عراق خواهد بود و به جز خروج کامل آن‌ها از عراق چیزی را نمی‌پذیریم، اظهار داشت: انتقام خون شهدا خروج کامل نیروهای خارجی است و  ما در این هدف، سازش نخواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه ما مصمم هستیم راه شهدا را ادامه دهیم و به خون پاک این دو شهید وفادار می‌مانیم، تاکید کرد: الحشد (حشد الشعبی) قدرتمند، عزیز و پیروز باقی خواهد ماند و بدون توجه به این فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها در این راه سازش نخواهیم کرد.  

رئیس علمای عراق: عراقی‌ها با کمک جمهوری اسلامی ایران داعش را شکست دادند 

شیخ «خالد الملا» رئیس گروه علمای عراق نیز  گفت: عراقی‌ها با فتوای مرجعیت و خون شهدا و با کمک جمهوری اسلامی ایران داعش را شکست دادند. 

در ادامه فرمانده «تیپ بابلی» طی سخنانی گفت: در همه عرصه‌های نظامی و سیاسی آمادگی داریم پس زمان، زمان ما است.  

«رایان الکلدانی» خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم اظهار داشت:  حرف آخر را شما مردان میدان می‌زنید، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و تهدید امروز این است که اختلاف‌ها شدت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.