«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز (چهارشنبه) در توئیتی نوشت: ماموریت‌های نظامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به پایان رسید و تمامی نیروها و تجهیزات نظامی آن‌ها از عراق خارج شد.

به گزارش جماران؛ «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق پایان ماموریت های نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی و تکمیل خروج آن ها از این کشور را اعلام کرد.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز (چهارشنبه) در توئیتی نوشت:  ماموریت‌های نظامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به پایان رسید و تمامی نیروها و تجهیزات نظامی آن‌ها از عراق خارج شد. 

وی افزود:  بر اساس نتایج گفت وگوهای راهبردی، نقش نیروهای ائتلاف [ در عراق ] به مشاوره و پشتیبانی محدود شده است. 

نخست وزیر عراق اضافه کرد: ما از کشورها و فرماندهی نیروهای ائتلاف بین المللی، همسایگان و شرکای خود در جنگ علیه داعش تشکر می‌کنیم و بر آمادگی نیروهای خود برای دفاع از مردم عراق تاکید می‌کنیم. 

پارلمان عراق در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید حاج «ابومهدی المهندس» نائب رئیس پیشین سازمان «الحشد الشعبی» عراق در دی ماه ۹۸، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد اما آمریکا بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار کرد. 

بغداد و واشنگتن ۲۶ ژوئیه، در ادامه گفت و گوهای راهبردی توافق کردند که تمام نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۱ از عراق خارج شوند. 

پس از این هم واشنگتن اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی (۳۱ دسامبر) خاک عراق را ترک خواهند کرد. 

اواخر آبان مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که دولت بغداد خواستار تمدید و ماندن نظامیان این کشور در عراق شده است. 

در پی این اظهار نظرها، فرماندهی عملیات مشترک در اظهاراتی مطبوعاتی تمدید حضور نیروهای آمریکایی در عراق را تکذیب کرد. 

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی عملیات مشترک گفت که حرف و حدیث‌ها درباره تمدید حضور و زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق نادرست و غیر دقیق است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.