هشتمین دور مذاکرات احیای برجام در وین با تشکیل جلسه افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴ به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش جماران؛ علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت که به نتیجه گفت‌وگوهایی که درباره رفع تحریم ها در وین جریان دارد خوش‌بین است. وی در پاسخ به این سووال که چقدر نسبت به نتیجه گفت‌وگوها خوش‌بین است افزود که اگر غیر از این بود، برای مذاکرات به وین سفر نمی‌کرد.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت که به نتیجه گفت‌وگوهایی که درباره رفع تحریم ها در وین جریان دارد خوش‌بین است.

باقری این مطلب را پیش از عزیمت به سمت هتل کوبورگ محل برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به  گفت.

وی در پاسخ به این سووال که چقدر نسبت به نتیجه گفت‌وگوها خوش‌بین است افزود که اگر غیر از این بود، برای مذاکرات به وین سفر نمی‌کرد.

ساعتی پیش نیز شبکه اسکای نیوز به نقل از وانگ کوان نماینده چین در مذاکرات وین گزارش داد که موارد اختلاف میان طرف های ایرانی و سه کشور اروپایی در حال کاهش یافتن است و امکان حصول توافق تا پیش از فوریه ۲۰۲۰(ظرف کمتر از یک ماه) وجود دارد.

دقایقی قبل هم میخائیل اولیانوف رئیس هیات مذاکره کننده روسیه در روند مذاکرات وین، ضمن اشاره به ملاقات امروز خود با نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات، گفت که دور کنونی (هشتم)، احتمالا دور نهایی این مذاکرات باشد.

 

 

 علی باقری: از فردا گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و بررسی پیشنهادهای ایران درباره راستی آزمایی و تضمین‌ها آغاز می‌شود

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: نکته مهم در نشست امشب این بود که نمایندگان کشورهای مختلف در این نشست بر اهمیت اولویت داشتن رسیدگی به موضوع رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی و تضمین در دور هشتم گفت‌وگوهای وین تأکید داشتند

باقری گفت: بر همین اساس قرار شد از صبح فردا (سه‌شنبه) گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و نیز تأکید بر بررسی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دو موضوع مهم راستی آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود و در ادامه نیز مسائل و موضوعات مرتبط با تحریم‌های مالی و بانکی مورد بررسی در نشست کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان ایران و ۱+۴ قرار بگیرد.

 

 

مورا: مذاکرات وین در مسیر درستی برای رسیدن به توافق نهایی قرار دارد

نماینده اتحادیه اروپا در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام تصریح کرد که مذاکرات وین در مسیر درستی برای رسیدن به توافق نهایی قرار دارد.

تاریخی را تعیین نمی‌کنیم اما مذاکرات جاری برای دست یابی به توافق نهایی بر سر چند هفته است و نه چند ماه.

اگر در روزها و هفته‌های آینده سخت کار کنیم می توانیم به نتیجه مثبت برسیم. کار به گفته او دشوار است و باید تصمیمات سختی گرفته شود، اما هدف مذاکرات همین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.