امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به پاکستان تاکید کرد: ما همچنان برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تلاش می‌کنیم و همه طرف‌ها را تشویق می‌کنیم که این هدف مهم محقق شود.

به گزارش جماران؛ مواضع خودمان در خصوص آینده افغانستان را به صراحت اعلام خواهیم کرد/ همچنان برای تشکیل دولت فراگیر تلاش می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما همچنان برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تلاش می‌کنیم و همه طرف‌ها را تشویق می‌کنیم که این هدف مهم محقق شود.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان که به منظور شرکت در هفدهمین نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با موضوع افغانستان وارد اسلام‌آباد شد، در بدو ورود با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: نشست وزرای امور خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات بحران جدی که در منطقه وجود دارد، فردا قرار است در اسلام آباد برگزار شود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات این نشست پرداختن به تحولات فلسطین در این اجلاس است. جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس مواضعش در خصوص آینده افغانستان را به صراحت اعلام خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما همچنان برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تلاش می‌کنیم و همه طرف‌ها را تشویق می‌کنیم که این هدف مهم محقق شود. تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم افغانستان در شرایط سختی به سر می‌برند و در آستانه سرما نیازمند کمک‌های زیادی هستند، تاکید کرد: یکی از اهداف اجلاس حمایت از مردم افغانستان در این شرایط سخت خواهد بود.

امیرعبدللهیان یادآور شد: به موازات اجلاس گفت‌وگو‌های دو جانبه با برخی مقامات عالیرتبه انجام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.