سردار سلامی تاکید کرد: به همه می گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند و قدرت این ملت و عظمت آن را به رسمیت بشناسند. ما گفته ایم لنگرگاه امنیت منطقه هستیم . به همسایگان هم می گوییم نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که در تامین امینت خود ناتوان هستند؛ تکیه کردن به تکیه گاه نامطمئن باعث سقوط می شود، هرگز به ستون های نامطمئن تکیه نکرده و از کنار دیوارهای ترک خورده عبور نکنید. امنیت منطقه برقرار است و این را همگان دیده اند، ما ادامه می دهیم.

به گزارش جماران؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به همه می گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند و قدرت این ملت و عظمت آن را به رسمیت بشناسند. ما گفته ایم لنگرگاه امنیت منطقه هستیم. به همسایگان هم می گوییم نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که در تامین امینت خود ناتوان هستند.

سردار سرلشکر حسین سلامی در مراسم سیزده آبان با تاکید بر اینکه خوشبختانه قدرتمند هستیم گفت: اصل قدرت ایمان شماست و فرع آن شکوه و عظمت قدرت دفاعی ماست.

وی ادامه داد: ما داستان های زیادی از مواجهه های مستمر با نیروهای متجاوز آمریکایی داریم که فرصتی برای بیان آن ها نیست، اما یک توصیه به ملت عزیز ایران به عنوان یک سرباز کوچک دارم؛ تا زمانی که ملت عزیز ایران با الهام از حوادث تلخ تاریخ صدر اسلام در کنار ولی و امام و نائب امام زمان شان می ایستند مطمئن باشید هیچ آسیبی به مملکت نمی رسد، این گفته امام است.

سلامی خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم از منافع این ملت، استقلال ، کرامت و عزتش تا آخرین قطره خون دفاع کنیم. این لباس فداکاری و قربانی شدن در راه آرزوهای عظیم این ملت بزرگ است.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: ما به همه جهان گفته ایم هرگز به هیچ کشوری چشم‌ داشت نداریم. حضور ما در همه جا بر اساس درخواست دولت ها و اراده ملت هاست، نفوذ ما فیزیکی نیست و معنوی است. ما هرگز به دنبال جنگ نیستیم اما برای دفاع از منافع خود مصمم هستیم.

سلامی یادآور شد: آنچه در ۱۷ ربیع الاول رخ داد و روز گذشته اخبار آن منتشر شد، گواه صادقی است که فرزندان ملت در برابر هر قدرتی که بخواهد به منافع آن ها آسیب بزند، جوانمردانه، مومنانه، شجاعانه و با صلابت می ایستد.

وی با بیان اینکه امریکایی ها در صحنه هایی از تروریست ها و سارقان بین المللی نفت حمایت می کنند، افزود: آن ها آمده بودند نفت ما را به سرقت ببرند اما ما بر اساس سناریوی دقیق تشخیص دادیم که اگر کشتی را تصرف کنیم آمریکایی ها مداخله می کنند. این پیش بینی شده بود و بچه های ما همه احتمالات را سنجیده بودند. شما گام های محکم فرزندتان را وقتی بر بالگرد سوار می شدند دیدید؛ این ها تکثیر شده روح حاج قاسم هستند، این ها همه قاسم با همان عشق و شور برای دفاع از منافع ملت بودند که به میدان رفتند.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: امریکایی ها در حمایت از غاصبان نفت به صحنه آمدند اما شما آرامش، وقار، صلابت و طمانینه را در صفحات تلویزیون در قامت و شاکله فرزندانتان دیدید که کوه آرامش در قلب حادثه بود. آن ها هر چه به میدان خطر نزدیک تر می شوند شاداب تر و مطمئن تر هستند، این مواجهه شکوه ایمان را نشان داد. عزم و استواری یک ملت بود. این ها چند سپاهی نبودند بلکه نمادهای درخشش ایمان این ملت بودند که این چنین برای ملت افتخار آفریدند.

 

 در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنید

 

سلامی تاکید کرد: به همه می گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند و قدرت این ملت و عظمت آن را به رسمیت بشناسند. ما گفته ایم لنگرگاه امنیت منطقه هستیم . به همسایگان هم می گوییم نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که در تامین امینت خود ناتوان هستند؛ تکیه کردن به تکیه گاه نامطمئن باعث سقوط می شود، هرگز به ستون های نامطمئن تکیه نکرده و از کنار دیوارهای ترک خورده عبور نکنید. امنیت منطقه برقرار است و این را همگان دیده اند، ما ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: فرزندان ارتش دلاور ما هم این گونه عمل می کنند. اخبار آن ها را در مقابله با سارقان دریایی شنیده اید. قلمروهای دور دست دریا تحت اشراف و کنترل و مدیریت نیروهای مسلح ماست، این پدیده جدیدی است.

سلامی همچنین گفت: در صحنه بمانید تا انتهای راه چیزی باقی نمانده است. فجر اکبر نزدیک است با هم پیش می رویم؛ در اینجا فرزند نازنین برادر عزیز ما سردار حاج قاسم سلیمانی در مقابل و به احترام شما ایستاد، راه او را ادامه می دهیم، مطمئن باشید.

فرمانده سپاه با بیان اینکه امروز روز پیروزی بزرگی برای ملت ایران است گفت: ملت ایران در سیزده آبان بر بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخ بشریت یعنی امریکا غلبه کرده است. در سیزده آبان ۱۳۵۸،  امریکا در اوج قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی خود به سر می برد و هنوز ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند قرار داشت و هنوز سازه های عظیم قدرت خویش را ایجاد نکرده بود. آن زمان انقلابی بزرگ در متن و بطن آن انقلاب باشکوه اسلامی به رهبری امام راحل خورشید اسلام را بر سپهر عالم تابانیده بود.

وی ادامه داد: این شجاعت و ایستادگی در فضای آن روز جهان یکی از شگفت انگیزترین واقعیات تاریخی برای بشر و ملت عزیز ایران است. ما با امریکایی درگیر شده بودیم که تاریخ عالم و جغرافیای جهان در نقطه به نقطه آن از تجاوزگری ها، مداخلات تهاجمی، اشغال ها، کودتاها و مسلط کردن دیکتاتورها رنج می برد.

سلامی با اشاره به جنگ هایی که امریکا از صد سال پیش  در دنیا راه انداخته، گفت: امریکا بیش از ۴۰ جنگ بزرگ در ۴۰ نقطه جهان راه انداخته بود و این محصول سیاست امریکا در عالم است. او علیه اروپا و کشورهای اروپایی، آفریقایی، امریکای جنوبی، خاورمیانه، شرق دور و روسیه جنگیده است و بیش از ۸ میلیون کشته محصول جنگ های مستقیم امریکا آن هم به جز جنگ های نیابتی است که صحنه گردان و عقبه سیاسی آن ها بوده است. همچنین  بیش‌ از ۲۰۰ مداخله در امور داخلی کشورها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی و فتنه های داخلی همه محصول سیاست ابرقدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود ، اراده کرده بود با گسترش قدرت نظامی اهداف سیاسی را دنبال کند.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: امریکا با داشتن ۷۵۰ پایگاه نظامی در جهان هر کدام با دایره ای از یک تاثیر سیاسی تلاش می کند تا سیطره سیاسی را در جهان ایجاد کند. امریکا کارخانه تولید دیکتاتور ها در عالم بوده است.

سردار سلامی ادامه داد: امریکا که مجسمه آزادی دارد، در کارنامه اش بیشترین اختناق ، خفقان و به دار کشیدن آزادی خواهان عالم و تولید و تکثیر دستگاه های شکنجه و ارسال آن به همه دیکتاتورها و آموزش فنون شکنجه برای به بند کشیدن همه حقیقت جویان و عدالت خواهان و آزادی خواهان عالم را دارد. امریکا تنها قدرتی است که دو بار از سلاح هسته ای علیه یک ملت استفاده کرد و صدها هزار انسان را خاکستر کرد.

وی ادامه داد: امریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رژیم شاهنشاهی را مستقر کرد، آزادی خواهی و مشروطه خواهی را از جغرافیای سیاسی ایران حذف کرد و بهترین و بزرگ‌ترین لقب مایه ننگ ژاندارم منطقه بود. او از ایران به عنوان یکی از ستون های استراتژیک تسلط بر غرب آسیا به نام سیاست ستون های دوگانه استفاده کرد و هویت فرهنگی ملت ایران را مورد هدف قرار داد. همچنین ثروت های این ملت را به یغما برد.

وی اضافه کرد: در منطق سیاسی امریکا هر کسی بر جهان اسلام مسلط باشد می تواند بر کل عالم تسلط باید، اینجا سکوی پرتاب امریکا به تراز قدرت جهانی تبدیل شده بود. این نقشه سیاسی ایران بود که در متن و نقشه جغرافیای سیاسی امریکا دیده می‌شد یعنی ایران وابسته فقیر، فاقد آزادی و بدون مردم سالاری؛ انقلاب ایران فضای سلطه سیاسی و نظم ساخته امریکا را بر هم زد و این آغاز راه و جهاد بزرگ بود.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: ضربه امریکا سخت بود چون تصور می کرد منطق سیاسی انقلاب به سرعت فضای تنفس سیاسی جهان اسلام را در هم می نوردد، پس همه قوای خویش را بسیج کرد. مداخلاتش ادامه یافت که نتیجه آن تحمیل یک جنگ بزرگ ۸ ساله بود که محصول واکنش سازمان یافته برنامه ریزی شده و خطرناک و در عین حال جهانی امریکا علیه ایران است.

 

ایران بزرگ سیاست رهبران پی در پی امریکا را شکست و باطل را ساقط کرد

 

سلامی با تاکید بر اینکه ایران بزرگ سیاست رهبران پی در پی امریکا را شکست و باطل را ساقط کرد افزود: جاسوس خانه امریکا توسط دانشجویان مسلمان خط امام در ۴۲ سال پیش فتح شد، این خروش جوانان به قلب سیاسی امریکا در منطقه جهان اسلام و نوید بخش آغاز فرسایش و تحقیر این قدرت به دست مسلمانان در جهان و قطعه ای از یک جهاد بود. در ازای آن امریکا برای آزادی گروگان ها یعنی همان سفیران جاسوس امریکا در این سرزمین به مداخله نیروهای نظامی روی آوردند، اما در بیابان های طبس گرفتار خشم الهی شدند و امریکا در مداخله مستقیم نظامی اش شکست خورد و افسردگی در سیمای سیاسی مقامات شان نشست.

وی افزود: بعد از آن تحریم اقتصادی آغاز شد، بعد از کارتر، ریگان راهبرد سیاست مواجهه فعال تحت عنوان درگیری فعال با جمهوری اسلامی را در پیش گرفت و  در جنگ به شکل مستقیم حمایت اطلاعاتی، تسلیحاتی و اقتصادی از صدام در دستور کار داشت و همه قدرت های شیطانی را در عقبه ائتلاف خطرناک علیه ملت ایران سازماندهی کرد اما آن هم با شکست مواجه شد. هر چند در سال های آخر جنگ در خلیج فارس به نفع عراق مداخله نظامی کرد اما نیروهای ایران ، ارتش قهرمان و پاسداران فداکار با ضربات مهلک آخرین تیر را شلیک کردند هر چند امریکا هواپیمای ایرباس را با ۲۹۰ سرنشین در آسمان خلیج فارس ساقط کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در کارنامه و کلکسیون نبردهای امریکا علیه انقلاب و نظام و ملت ایران هیچ صفحه ای را نمی بینید که با پیروزی نگاشته شده باشد، آن ها عادت کردند مدام از ملت ایران شکست خوردند، البته که هنوز برای آن ها هم درس عبرت نشده است.

وی اضافه کرد: بعد از ریگان نوبت به بوش پدر رسید که دوام نیاورد. راه به دست رهبر معظم انقلاب اسلامی، نایب امام زمان جانشین خلف و صالح امام عزیزمان ادامه پیدا کرد؛ ملت ایران یکی یکی رییس جمهورهای امریکا را تا گورستان سیاسی و محو شدن از جغرافیای سیاسی بدرقه کرده است.

سردار سلامی یادآور شد: بعد کلینتون سیاست تحریم های دوگانه را در پیش گرفت که ایران نقطه مرکزی تحریم بود اما او هم شکست خورد نوبت به بوش پسر رسید، او هم جمهوری اسلامی ایران را محور شرارت نامید. اساسا نقطه مرکزی سیاست روسای جمهور امریکا مهار جمهوری اسلامی بود و به هر شکل ممکن تلاش می کردند با محاصره نظامی، فشار سیاسی و عملیات روانی و رسانه ای ملت ایران را از تعقیب اهداف بزرگش دور کرده و ایران از تعقیب اهدافش پشیمان کند.

فرمانده سپاه اضافه کرد: قدرت امریکا به تدریج تحلیل رفت، نقطه زوال امریکا شروع شد و برعکس نشاط سیاسی، شوق انقلابی و رسیدن به درجات بالای قدرت و بازدارندگی اقتدارانگیز برای نظام ما روز به روز افزایش یافت. ماجراها ادامه پیدا کرد و نوبت به اوباما رسید و تحریم ایران را در موضوع هسته ای در دستور کارش قرار داد و هر روز تحریم ها فشرده تر می شد و ایران هم قدرتمند تر می شد.

وی ادامه داد: در این شرایط رهبر انقلاب، این پرچمدار عظیم جهانی که در میدان مرکزی تدبیر انقلاب ایستاده ، سازه های قدرت انقلاب را با نفوذ کلامش گسترش داده و  منطق سیاسی غرب را به چالش کشیده است. ایشان در یک محور به جوانان جهان اسلام جهاد برای احقاق حق مسلمانان را الهام بخشید و روح جهاد را در بلاد اسلامی زنده کرد؛ لذا جوانان مسلمانان در پاسخ به این کلام، برای غلبه بر ستمکاران عالم پیشانی بند جهاد بستند و مسلح شدند ، سازه های قدرت از شرق مدیترانه، لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان شکل گرفت. او انقلاب را وسعت بخشید و قاعده انقلاب وسیع شد و او خود به عنوان قائمه انقلاب باقی ماند؛ اتصال امت با امام با یکدیگر جبهه وسیعی در مقابل استکبار گشود که در آن حذف رژیم صهیونیستی به عنوان یک کابوس دائمی، امریکا و اسراییل و وابستگان آن ها را رنج می دهد.

وی ادامه داد: این یک جهت استراتژیکی بود که رهبری انقلاب برای گسترش قدرت اسلام گشود حالا با رهبرانی مقایسه کنید که از حکمت برخوردار نبوده و عقل سیاسی شان به انتها رسیده و بر اساس محاسبات مادی قدرت عمل می کنند. آن ها در طی مداخلات بی مورد، قدرت امریکا را هزینه کرده که نتیجه اش خسته و فرسوده شدن  قدرت نظامی امریکا و قدرت روحی و زوال سیاسی آن ها بود . آن ها برای چیزی جنگیده که هرگز به آن نمی رسیدند.

سردار سلامی گفت: به آن رهبران نگاه کنید که چه طور بذر نفرت را در همه عالم به خصوص جهان اسلامی کاشتند. رهبرانی که اقتصاد امریکا را در آستانه ورشکشتگی قرار داده و نفوذ سیاسی امریکا را به تدریج زائل کرده و نشانی از معنویت و اخلاق و وقار نداشته و ندارند. رهبر ما در جهت دیگری دستان دشمن را بسته و ابتکار عمل را به مدافعان اسلام بخشید. محصول رهبری ها و هدایت های امام مسلمین، فرمانده رشید و پرچمدار بود که مثل ابوالفضل انقلاب عمل کرد. دشمن او را خوب می شناخت و قدرت تدبیر و بازوان قوی او را در میدان کشتی جهانی دید. حاج قاسم سلیمانی مثل خورشید درخشید و شهادتش جهان اندیشه ها و فرهنگ ها را تطهیر داد و مردان زیادی در انتظار ملحق  شدن به آن شهید جاودانه هستند.

فرمانده سپاه گفت: به رغم تحریم ها، محاصره ها و ترورها باید کشور پیش می رفت. دانشمندان ما را ترور کردند اما ایران پیش رفت و قوی شد و از فراز تحریم اقتصادی عبور کرد ، این شرف ملت ایران است و من دست ها و کف پا و جوین شما را به عنوان سرباز کوچک برای همیشه می بوسم و به شرف شما افتخار می کنیم . درود خدا بر شما که این چنین امام مسلمان را در عرصه نبرد جهانی یاری کردید و تمام توطئه ها و آرزوهای آن ها را باطل کردید که عمل و ثبات قدم شما باطل کننده سحر دشمنان خدا بود.

وی اضافه کرد: راه ادامه یافت و قدرت دشمن به تدریج فروکش کرد و زوال فرارسید. به تعبیر ژنرال امریکایی، نیروهای امریکایی برای برنده شدن در خاورمیانه و غرب آسیا نیستند آن ها فقط برای به هم ریختن اوضاع هستند. این تمام قامت امریکاست که می بینید. امروز شما امریکا را در متن سیاست های منطقه نمی بینید، اعتماد وابستگان امریکا در منطقه وقدرت امریکا از بین رفته است. امریکایی ها حتی دیگر نمی توانند از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

وی توضیح داد: امریکایی ها بین دو شر گرفتارند، بمانند نمی توانند و آسیب می بینند. بروند هم شکست خورده‌اند. قرار دادن یک کشور در بن بست محصول تدبیر رهبران امریکاست، آن ها که به تعبیر خود فاقد حکمتند و قدرت را بدون دستاورد هزینه می کنند و ماجرا را به زیبایی می ببینید. آن ها از همه سیاست ها و راهبردها برای تسلیم ملت ایران استفاده کردند. بزرگ‌ترین فرمانده ضدتروریست جهان یعنی حاج قاسم سلیمانی این قهرمان مبارزه جهانی تروریست را ناجوانمردانه با تهاجم نظامی و هواپیماهای مدرن و در حالی که بی سلاح بود، به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: امریکایی ها تروریست پرور بودند و هم با مبارزان تروریست می جنگیدند اما خود را به دروغ مبارزان با تروریست تلقی می کردند این خاصیت امریکاست.

حجم ویدیو: 5.92M | مدت زمان ویدیو: 00:03:14
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.