منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به این که امروز همه دادستان ها در حوزه حفظ حقوق عامه پای کار آمده اند، گفت : یکی از مسئولیت های جدی دادستان جدید مرکز استان که می خواهیم با جدیت ورود کنند حفظ حقوق عامه است باید برای موفق شدن در این بخش از ظرفیت دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه و جماعات هم استفاده کنند.

به گزارش جماران؛ دادستان کل کشور با اشاره به تلاش های در دست اقدام برای تدوین قانون جامع صیانت از حقوق عامه گفت: دادستان ها می توانند برای حوزه هایی که بر زندگی مردم اثرگذار بوده و متولی خاصی ندارد ورود و احقاق حق نمایند.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: هر چند در این حوزه مجموعه ای به عنوان دستورالعمل تدوین و به دادستان های سراسر کشور ابلاغ کردیم اما هنوز قانون جامع و کاملی در حوزه صیانت از حقوق عامه نداریم و به همین منظور با همکاری نمایندگان مجلس در حال تدوین قانون جامع و کامل حوزه صیانت از حقوق عامه هستیم که در آن همه مصادیق حقوق عامه و نحوه ورود به آن مشخص شود.

وی اظهارداشت: هر مقوله ای که در جامعه  بر زندگی مردم اثرگذار است و  متولی ندارد ،حوزه حقوق عامه محسوب می شود و دادستان ها می توانند برای جلوگیری از تضییع حق مردم و حفظ آن ورود کنند.

وی با اشاره به این که امروز  همه دادستان ها در حوزه حفظ حقوق عامه پای کار آمده اند، گفت : یکی از مسئولیت های جدی دادستان جدید مرکز استان که می خواهیم با جدیت ورود کنند حفظ حقوق عامه است باید برای موفق شدن در این بخش از ظرفیت دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه و جماعات هم استفاده کنند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در این دیدار گفت : خوشبختانه اقدامات انجام شده در قوه قضاییه و برگزاری سلسله نشست های رئیس این قوه با نخبگان و اقشار مختلف، رضایت مردم از عملکرد این دستگاه را بیشتر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه و حضور ایشان در زندان ها  هم فرصت لمس از نزدیک مشکلات و کمبودها و رفع این کمبودها را فراهم می کند.

 

دادستان کل کشور

 

آیت الله نورمفیدی به اهمیت و جایگاه  قاضی هم اشاره  و اضافه کرد: اگر رفتار قضات ما بر اساس روایات و احادیث بزرگان ما باشد طرفین دعوی حتی اگر رای به ضرر آنان باشد با رضایت محکمه را ترک می کنند و ضروری است قضات ما در برخورد با مردم سعه صدر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به دادستان جدید مرکز استان هم توصیه کرد: با اخلاق خوب و نظارت مستمر، برای برقراری امنیت و آرامش مردم تلاش کند.

آیت الله نورمفیدی به موضوع خشک شدن تدریجی خلیج گرگان هم اشاره کرد و گفت : امیدواریم با حضور استاندار و دستگاه های متولی از تبدیل شدن این خلیج به یک بحران زیست محیطی جلوگیری شود

دادستان کل کشور چهارشنبه شب برای ابلاغ حکم دادستان جدید مرکز استان به گرگان سفر کرده است، بازدید از چند طرح تولیدی از دیگر برنامه های امروز حجت الاسلام منتظری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی محمدجعفر منتظری
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.