در این تجمع که مقابل ساختمان سفارت لبنان برگزار شد، دانشجویان با شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود خائن» و «الله الله اکبر» از صحبت های اخیر وزیر اطلاع رسانی کشور لبنان در دفاع از مردم یمن دفاع کردند.

به گزارش جماران؛ تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با اشاره به دفاع تمام قد از سخنان وزیر اطلاع‌رسانی لبنان اعلام کردند که تجاوز و کشتار بی‌رحمانه عربستان در یمن باید متوقف شود.

جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران ظهر امروز یکشنبه به همراه تعدادی از جوانان کشور لبنان در تهران دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

در این تجمع که مقابل ساختمان سفارت لبنان برگزار شد، دانشجویان با شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود خائن» و «الله الله اکبر» از صحبت های اخیر وزیر اطلاع رسانی کشور لبنان در دفاع از مردم یمن دفاع کردند.

یکی از این دانشجویان در این باره گفت: به تازگی «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان، کشور عربستان را تهدید کرد و خواستار توقف اقدامات وحشیانه این کشور بر علیه مردم یمن شد که دولت عربستان از این صحبت های به حق، ناراحت و خواستار عذرخواهی دولت لبنان شد.

وی افزود: مدتی است که عربستان جنگی نابرابر علیه مردم مظلوم یمن به راه انداخته و موجب کشته شدن بسیاری از کودکان و سایر اقشار بی گناه این کشور شده است که باید این کشتار متوقف شود.

 

تجمع دانشجویان در تهران برای اعتراض به تجاوز عربستان به یمن

 

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این تجمع گفت: عربستان از قدرت گرفتن حزب الله لبنان وحشت زده است و این قدرت گیری را موجب تضعیف خود می داند.

وی افزود: چندین سال است که عربستان با حمایت برخی کشورهای عربی و آمریکای جنایت کار، علیه کشور یمن جنگی وحشیانه راه انداخته و موجب کشته شدن هزاران نفر از مردم بیگانه این کشور مسلمان شده است.

این دانشجوی دانشگاه تهران ادامه داد: ما در این تجمع آمدیم تا از سخنان وزیر اطلاع رسانی کشور لبنان دفاع کنیم و به هر طریق ممکن باید جلوی اقدامات وحشیانه عربستان در کشور یمن گرفته شود.

در حاشیه این تجمع گه تعدادی از جوانان لبنانی مقیم تهران نیز در آن حاضر شده بودند.تصاویری از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن به همراه پرچم کشورهای جمهوری اسلامی ایران، یمن و لبنان به چشم می خورد .

در بخشی از بیانیه دانشجویان تجمع کننده مقابل ساختمان سفارت لبنان آمده است: اکنون بیش از ۶ سال از هجوم وحشیانه ائتلاف سعودی‌-آمریکایی به مردم مظلوم یمن می‌گذرد و این در حالیست که در این مدت همواره شاهد سکوت مجامع بین‌المللی و البته اکثر دول عربی منطقه بوده‌ایم.

معترضان در این بیانیه تاکید دارند: حال که شخصیتی فهیم و درس پس داده همچون جورج قرداحی در منصب وزیر اطلاع رسانی لبنان، بار دیگر لب به بیان حقایق در دفاع از مردم مظلوم یمن گشوده، دولت‌های مرتجع عربی که دستشان در منطقه به خون هزاران مسلمان و مسیحی آغشته است، این اقدام را برنتافته و انتقام آن را از مردم و دولت لبنان عزیز گرفته‌اند.

نویسندگان این بیانیه می افزایند: ما دانشجویان انقلابی ایران در کنار برادران دانشجویمان از کشورهای اسلامی، ضمن محکومیت مجدد اقدامات تروریستی شجره خبیثه آل سعود و هم‌پیمانانش در یمن، اقدام دولت سعودی و دول همدستش در قطع ارتباط با دولت لبنان را محکوم کرده و ضمن حمایت مجدد از مقاومت مردم مظلوم یمن، حمایت و تقدیر خود از مواضع صریح آقای جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی دولت لبنان را اعلام می کنیم.

جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان قبل از ورود به کابینه نجیب میقاتی، یک مجری، فعال رسانه‌ای و خبرنگار مشهور لبنانی بود که در برنامه‌ای تلویزیونی معروف به «برلمان شعب» (پارلمان مردم) به صراحت بر ضرورت توقف تجاوز به یمن تاکید کرد.

 

تجمع دانشجویان در تهران برای اعتراض به تجاوز عربستان به یمن

 

قرداحی در پاسخ به این پرسش که تحولات جاری یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم.

اظهارات وی واکنش های زیادی را در لبنان و جهان در پی داشته است و اقدامات ضد لبنانی عربستان سعودی بعد از آن اتخاد می شود که قرداحی رسما گفت که زیر فشار افراد، سفرا و سفارتخانه‌ها تن به عذرخواهی نخواهد داد و حقایق را خواهد گفت.

در پی این اقدام و به تصمیم دولت عربستان سفیر کشور لبنان اخراج شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.