سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ۴.۵ میلیون یورو قرارداد بسته شده اما این موارد به مجلس ارائه نشده، نکته دیگر براساس اصل ۵۲ و ۵۳ می‌بایست اعتباراتی که اخذ شده را در محل موردنظر هزینه کنند اما این آقایان اعتبارات را در جای دیگر هزینه کردند.

به گزارش جماران؛ عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره عملکرد سازمان امور مالیاتی، گفت: ۴.۵ میلیون یورو قرارداد بسته شده اما به مجلس اعلام نشده در صورتی که می باید اعتباراتی که اخذ شده را در محل موردنظر هزینه کنند که این کار را نکردند.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر مجلس در تذکری با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در نحوه تهیه و اجرای طرح جامع مالیاتی اظهار داشت: براساس اصل ۷۷ قانون اساسی تمام قراردادها باید در مجلس مطرح شود، متاسفانه برخی از آقایان مجلس را دور زدند و با شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های کانادایی و فرانسوی قراردادهایی را منعقد کردند که به مجلس نیاوردند. 

وی با اشاره به تخلف دولت قبل در زمینه مذکور، افزود: ۴.۵ میلیون یورو قرارداد بسته شده اما این موارد به مجلس ارائه نشده، نکته دیگر براساس اصل ۵۲ و ۵۳ می‌بایست اعتباراتی که اخذ شده را در محل موردنظر هزینه کنند اما این آقایان اعتبارات را در جای دیگر هزینه کردند. 

وی تصریح کرد: محل هزینه اعتبارات باید مشخص شود و این یکی از خلاءهای گزارش بسیار خوبی است که کمیسیون اقتصادی از عملکرد سازمان امور مالیاتی تهیه کرده است. 

سلیمی گفت: همین آقایانی که موضوعاتی مثل محرمانگی را پیش کشیدند همه این مسائل در دولتشان محرمانه بود از جمله قرارداد توتال. اصل دولت قبل محرمانه بوده و آن‌ها دیگران را متهم می‌کنند، ملت عزیزی باید بدانند همین مسائل مرتبط با سازمان امور مالیاتی که آقایان دولت محرمانه می‌شمردند و از مجلس مخفی می‌کردند با پیگیری‌های جدی کمیسیون اقتصادی روشن شده است. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در واکنش به اظهارات سلیمی، گفت: قوه قضائیه در رسیدگی به همه موارد اعلامی که قابل پیگیری است اقدام کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.