وزیر خارجه الجزایر اظهار کرد: قرار است مساله پذیرش اسرائیل به عنوان یک عضو ناظر در اتحادیه آفریقا در نشست فوریه آتی اتحادیه مطرح و بررسی شود.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در نشست فوریه آتی خود موضوع عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه را بررسی خواهند کرد.

رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر اظهار کرد: قرار است مساله پذیرش اسرائیل به عنوان یک عضو ناظر در اتحادیه آفریقا در نشست فوریه آتی اتحادیه مطرح و بررسی شود.

وزیر خارجه الجزایر فاش کرد: بحث درباره مساله اعطای عنوان ناظر به اسرائیل برای چند ساعت میان وزرای خارجه اتحادیه آفریقا ادامه داشت و موجب بروز اختلاف عمیقی میان کشورهای عضو اتحادیه شد.

لعمامره در ادامه گفت: الجزایر در راستای دفاع از منافع عالی آفریقا و وحدت ملت‌های آن، با این تصمیم تاسف برانگیز و خطرناک مخالفت کرد.

او افزود: متاسفانه پیشنهاد نیجریه و الجزایر که هدف از آن بازگرداندن فوری وضعیت به شرایط قبلی بود، از سوی اقلیت فعال مراکش و برخی همپیمانان نزدیک آن پذیرفته نشد.

وزیر خارجه الجزایر ادامه داد: اکثر وزرای خارجه اتحادیه آفریقا با مطرح کردن این موضوع در نشست فوریه آتی روسای کشورهای اتحادیه آفریقا موافقت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1528254
  • منبع: ایسنا به نقل از روسیا الیوم
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.