بوحبیب وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: ما همچنین از مذاکرات ایران با کشورهای ابرقدرت در مورد پرونده هسته‌ای حمایت می‌کنیم، زیرا موفقیت این کشور در این مذاکرات به طور مثبتی روی لبنان تأثیر می‌گذارد.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه لبنان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود، برای مذاکرات ایران با عربستان و همچنین طرف‌های برجام آرزوی توفیق کرد و گفت که مذاکرات منطقه ای و جهانی ایران روی تحولات لبنان تاثیر مهمی خواهد گذاشت.

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان امروز در دیدار با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در بیروت، ضمن ابراز امیدواری درباره موفقیت مذاکرات ایران با عربستان تأکید کرد که این موفقیت می‌تواند روی تحولات لبنان تأثیرگذار باشد.

بوحبیب تصریح کرد: ما همچنین از مذاکرات ایران با کشورهای ابرقدرت در مورد پرونده هسته‌ای حمایت می‌کنیم، زیرا موفقیت این کشور در این مذاکرات به طور مثبتی روی لبنان تأثیر می‌گذارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در کنفرانس خبری مشترک با عبدالله بوحبیب همتای لبنان خود، گفت و گو و مذاکره را بهترین راه برای حل مسائل منطقه ای و بین المللی دانست.

امیرعبداللهیان گفت :ما به گفت وگو باور داریم و آن را مناسبت ترین راه برای حل مسائل و مشکلات منطقه ای و بین المللی می‌دانیم.

وزیر خارجه ایران افزود: پیام ها شفاهی امریکا برای ما ملاک نیست. وعده های بدون عمل سه کشور اروپایی ملاک نیست. ما بر اساس رفتار عملی طرف های مقابل، لغو تحریم ها و بازگشت آنها به تعهداتشان عمل خواهیم کرد.

وی گفت: در توافق هسته ای، ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهداتش پایبند ما و این رفتار در در صورت رفتار متقابل طرف های مقابل، احیا خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1527337
  • منبع: ایرنا به نقل از النشره
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.