یک گزارش از احتمال همدستی این مرکز جاسوسی انگلیس با آژانس امنیت ملی آمریکا در ترور سردار سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰ حکایت دارد.

به گزارش جماران؛ نشریه گاردین فاش کرد احتمالاً انگلیس نیز در توطئه ترور سردار قاسم سلیمانی نقش ایفا کرده است.

گاردین نوشت: انگلیس و آمریکا یک پایگاه سری شنود و جاسوسی در منطقه یورکشایر دارند که نام آن «منویت هیل» است. یک گزارش فاش کرده که ممکن است انگلیسی‌ها به وسیله این مرکز که بزرگترین محل جاسوسی الکترونیکی در کل جهان است، در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس از فرماندهان بسیج مردمی عراق، به آمریکا کمک کرده باشد.

یک گزارش از احتمال همدستی این مرکز جاسوسی انگلیس با آژانس امنیت ملی آمریکا در ترور سردار سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰ حکایت دارد. این مرکز همچنین متهم به کمک به حملات مرگبار پهپادی آمریکا علیه مردم یمن، افغانستان و پاکستان است. «بارنابی پیس» از اعضای پویشی که به دنبال شفاف سازی در مورد عملکرد این مرکز سری جاسوسی است از نمایندگان و اعضای کابینه انگلیس خواسته در مورد منویت هیل توضیح بدهند تا افکار عمومی بداند چرا این نهاد امنیتی در سایه مخفی‌کاری و عدم اطلاع‌رسانی شفاف به اقدامات غیرقانونی دست می‌زند.

«منویت هیل» بزرگترین مرکز جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا NSA در خارج از این کشور است که ۶۰۰ کارمند آمریکایی و ۵۰۰ کارمند غیرنظامی انگلیسی دارد. یک مرکز نیروی هوایی ارتش سلطنتی انگلیس نیز در نزدیکی این مرکز جاسوسی وجود دارد. اسناد افشا شده از سوی ادوارد اسنودن نیز نشان می‌دهد که منویت هیل بزرگترین مرکز شنود تلفنی و ایمیلی جهان است.

وزارت دفاع انگلیس در واکنش به انتشار این گزارش اعلام کرده منویت هیل تنها یکی از چندین مرکز ارتباطاتی آمریکا در خارج از این کشور است.

گزارش مذکور فاش می‌کند که این مرکز جاسوسی مسئول کشتن ده‌ها غیرنظامی یمنی و افغان از جمله چندین کودک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.