آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: ایران اجازه داده است کارت ذخیره دوربین‌ها در تمامی مکان‌های ضروری در این کشور به جز کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج تعویض شود.

به گزارش جماران؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی بیانیه‌ای از سرویس تجهیزات نظارتی در ایران توسط بازرسان این نهاد خبر داد.

در این بیانیه‌ آمده است که ایران در فاصله زمانی ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر به بازرسان دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد، اجازه سرویس تجهیزاتی نظارتی آژانس را داده است.

ایران همچنین اجازه داده است کارت ذخیره دوربین‌ها در تمامی مکان‌های ضروری در این کشور به جز کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج تعویض شود.

 

گزارش رافائل گروسی- مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  درباره راستی‌آزمایی و نظارت در ایران 

ایران از روزهای ٢٠ تا ٢٢ سپتامبر (٢٩ تا ٣١ شهریور) به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه سرویس تجهیزات نظارت آژانس را داده و اجازه داده شده تا کارت ذخیره دوربین‌ها در تمامی مکان‌های ضروری در ایران به جز کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج تعویض شود.

ایران به آژانس دسترسی به سایت کرج را برای نصب دوربینهای نظارتی جدید یا اطمینان حاصل کردن از اینکه تولید قطعات سانتریفیوژ در این کارگاه از سر گرفته شده، نداده است.

تصمیم ایران در اجازه ندادن به آژانس برای دسترسی به کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ تسای کرج بر خلاف شرایط توافق شده در بیانیه مشترکی است که روز ١٢ سپتامبر (٢١ شهریور) با «محمد اسلامی» مدیر کل سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور ایران حاصل شده است.

تمامی فعالیت‌های اشاره شده آژانس در بیانیه مشترک برای تمامی تجهیزات تعریف شده آژانس و تاسیسات

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.