نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت: «معتقدم که تا ۲۰ ژوئن که ششمین دور مذاکرات وین به پایان رسید، ۹۰ درصد موارد اختلافی حل شده بود و حدود ۱۰ درصد از اختلافات باقی مانده بود. بنابراین باید در سریع‌ترین زمان ممکن، راه‌حل‌هایی برای اختلاف‌های باقی مانده پیدا شود».

به گزارش جماران؛ نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که ۹۰ درصد موارد مورد اختلاف میان ایران و غرب در جریان مذاکرات برجامی در وین حل شده است.

ایلنا به نقل از العربیه نوشت: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که ۹۰ درصد موارد مورد اختلاف میان ایران و غرب در جریان مذاکرات برجامی در وین حل شده است.

وی ادامه داد: «معتقدم که تا ۲۰ ژوئن که ششمین دور مذاکرات وین به پایان رسید، ۹۰ درصد موارد اختلافی حل شده بود و حدود ۱۰ درصد از اختلافات باقی مانده بود. بنابراین باید در سریع‌ترین زمان ممکن، راه‌حل‌هایی برای اختلاف‌های باقی مانده پیدا شود».

اولیانوف افزود که «تهران نیز تأکید دارد که در پایان مذاکرات، خواستار راه حل و نه مذاکراتی طولانی است و معتقدم که تمامی طرف‌های مذاکره‌کننده رویکرد مشابهی دارند».

وی پیش از این نیز ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سطح سابق بازگردد.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: «صمیمانه آرزو می‌کنیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران، روابط پرثمر خود را به سطحی که پیش از تحت تأثیر قرار گرفتن توسط سیاست فشار حداکثری آمریکا قرار داشت، بازگردانده و آن را ارتقا دهند. تمام مسائل مهم می‌تواند و باید از طریق همکاری مبتنی بر فرایندهای استاندارد حل‌وفصل شود».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.