نادران عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اموال اوجی وزیر نفت پیشنهادی دولت رئیسی گفت: من از مراجع ذیصلاح استعلام گرفتم و ۹ مورد از اموال ایشان را در دو برگه کاغذ استعلام گرفتم. کسی که به این صراحت خلاف واقع می گوید در جاهای دیگر هم همین گونه خواهد بود.

به گزارش جماران؛ به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه پاکدستی وزرا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به گفت‌وگویی که با وزیر پیشنهادی نفت داشتم، وی خلاف واقع درباره میزان اموال و دارایی‌هایش صحبت می‌کند.

الیاس نادران در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 3 شهریور ماه (مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت ضمن تبریک هفته دولت به تمام مدیران اجرایی کشور گفت: آنچه برای ما در سال‌های اخیر اهمیت بسیار پیدا کرده اینکه مردم به جریان انقلابی و پاکدست از مجلس، دولت و شوراها اعتماد کردند و انتظار دارند جریانات اداری نیز بر این مدار حرکت کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه در موافقت و مخالفت با وزرای پیشنهادی بیش از آنکه به جنبه کارآمدی وزرا توجه کنم به موضوع پاکدستی توجه کرده ام، افزود: در مجالس گذشته پیرامون موضوع حیف و میل کردن بیت‌المال بحث می کردیم که آیا حیفش بدتر است یا میل و به این نتیجه رسیدیم که تا میلی نباشد، حیفی اتفاق نمی‌افتد.

وی با تأکید بر اینکه نفوذ از پنجره فساد امروزه وارد کشور می‌شود، اظهار داشت: اگر فخری‌زاده‌‌های ما را مورد هدف قرار می‌دهند به دلیل وجود فساد در برخی بخش‌ها است. خدمت آقای خطیب (وزیر پیشنهادی اطلاعات) نیز گفتم که آنچه درباره فتنه سال 88 یا جریانات قم می‌گویند به کنار، شما با آن فسادهایی که در وزارت شکل گرفته چه خواهید کرد. ما مدیران پاکدست می‌خواهیم و مدیران اطلاعاتی و امنیتی باید از سلامت‌ترین افراد باشند. خدمت آقای اوجی نیز گفتم که قصد من راستی آزمایی است و نه اقرار گرفتن.

نادران یادآور شد: در جلسه‌ای که با وزیر پیشنهادی نفت داشتم به او گفتم که لیست اموال وی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، آیا دیده‌اید اما وی گفت که در جریان این موضوع نیست. سپس از وی پرسیدم که چند خانه داری و آقای اوجی پاسخ داد که 3 خانه؛ یکی در منطقه هروی تهران، یک خانه که از ارث همسرم به ما رسیده و یکی هم خانه پسرم است اما با توجه به استعلامی که از مراجع ذیصلاح گرفتم مشخص شد که وی 9 مورد اموال دارد لذا باید درباره کسی که به این صراحت خلاف واقع می‌‌گوید، تأمل کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در خصوص موضوع دیگر نیز آقای اوجی گفت که آقای رستم قاسمی و کس دیگری کاری کرده‌‌اند اما فرد شاکی علیه من صحبت کرده است و من گفتم اگر قرار بود داستان‌پردازی می‌کردند باید علیه آقای قاسمی صحبت می‌شد اما وی به گزارش‌های اطلاعاتی استناد می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: به آقای مخبر نیز گفتم پرونده دیمیتریس کامبیس وقتی رو شد که دکل‌ها گم شد و کشتی‌ها را خوردند، این پرونده وقتی رو شد که او از فرودگاه حضرت امام (ره) از کشور خارج شد، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آن زمان کجا بودند؟

 

 

اوجی، وزیر پیشنهادی نفت: گفته اند اوجی مازراتی دارد، من اگر این ماشین را از نزدیک ببینم تشخیص نمی‌دهم

قصد قربت کرده ام انشاء الله با یاری خدا و کمک شما نمایندگان، فساد را از وزارتخانه نفت بر کنم.

هر گونه اموال غیر از اموال اعلامی که به بنده منسوب است را رد می کنم.

 

 

بررسی صلاحیت اوجی صحن مجلس را غیر علنی کرد 

همشهری: نمایندگان برای بررسی اسناد الیاس نادران علیه صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت جلسه غیر علنی تشکیل می‌دهند.

قرار است تا دقایقی دیگر و بعد از پایان فرصت تنفس مجلس، نمایندگان در یک جلسه غیر علنی و غیر رسمی اسناد الیاس نادران، نماینده تهران علیه اوجی وزیر پیشنهادی  نفت را بررسی کند.

نادران از مخالفان وزارت اوجی است و او را به عدم شفافیت و فساد متهم کرده است.

نادران در نطق مخالفتش با وزیر پیشنهادی نفت در نشست صبح مجلس اعلام کرد که به توصیه رییس مجلس بخشی از صحبت هایش را در نشست دیگری با نمایندگان مطرح خواهد کرد.

 

حجم ویدیو: 3.92M | مدت زمان ویدیو: 00:02:27
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.