پوتین در گفت و گوی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به در جریان بودن فرآیند تحویل واکسن کرونا به ایران تصریح کرد: آهنگ تحویل واکسن کرونا به ایران از سپتامبر سرعت بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش جماران؛ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اینکه توسعه روابط با ایران از اهمیت زیادی برای کشورش برخوردار است، اظهار داشت: سخنان رهبر عالی ایران که فرمودند سطح بالای اعتماد متقابل و ظرفیت بالای اقتصادی در دو کشور می‌تواند منجر به رسیدن به نتایج ملموس در عرصه‌های دوجانبه شود، به خوبی در یاد بنده نقش بسته است.

رئیس جمهور روسیه افزود: از طریق رئیس دومای روسیه که در حاشیه مراسم تحلیف با جنابعالی دیدار کرده بود از پیشنهاد انعقاد قرارداد جامع همکاری دوجانبه مطلع شدم و از این ابتکار مثبت استقبال و حمایت میکنم.

پوتین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در جریان بودن فرآیند تحویل واکسن کرونا به ایران تصریح کرد: آهنگ تحویل واکسن کرونا به ایران از سپتامبر سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به گفتگوهای وین تصریح کرد: برجام نمی‌تواند گروگان مشکلاتی شود که مربوط به توافق هسته‌ای نیست.

در پایان دو رئیس جمهور ابراز امیدواری کردند تا در حاشیه اجلاس شانگهای در شهر دوشنبه تاجیکستان ملاقات و گفتگوهای مفصل‌تری درباره موضوعات مورد علاقه داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.