اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در رابطه با دیدارش با کاظم غریب آبادی نماینده ایران گفت: ما درباره دورنمای ازسرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام و نیز موضوعات دستور کار آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت و گو و تبادل نظر کردیم.

به گزارش جماران؛ میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از دیدار خود با سید کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین و گفت و گو با وی درباره ازسرگیری مذاکرات برای احیای برجام خبر داد.

اولیانوف امروز (سه شنبه) در توئیت جدیدی نوشت: امروز با کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در وین دیدار کردم.

وی افزود: ما درباره دورنمای ازسرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام و نیز موضوعات دستور کار آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت و گو و تبادل نظر کردیم.  

 نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین ۱۱ مرداد ماه گفته بود که مذاکرات احیای برجام بعد از تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران از سر گرفته می شود.

اولیانوف در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا گفت: تاریخ دقیق مذاکرات درباره توافق هسته ای (برجام) هنوز مشخص نیست. این مذاکرات پس از تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران ازسرگرفته می شود. 

 

169008463

 

اولیانوف با اشاره به اینکه از ۲۰  ژوئن در مذاکرات وین وقفه ایجاد شده است، اظهار داشت: در ابتدا انتظار می رفت این وقفه ۱۰ روز بطول بیانجامد اما این پیش بینی تحقق نیافت.  

گفتنی است که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ۱۸ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران در مورد زمان آغاز مجدد مذاکرات وین توضیح داد که ما هیچ وقت این گفت‌وگوها را ترک نکردیم. یک فرایند انتقال قدرت به شکل دموکراتیک رخ داده که در این فرایند، تغییراتی در تیم‌های اجرایی رخ می دهد. رییس‌جمهور در مراسم تحلیف و تنفیذ به صراحت اشاره کردند در مورد رفع تحریم‌ها تردید ندارند. البته این کار در چارچوب منافع عالیه مردم و در چهارچوب دستورالعمل‌ها انجام می‌شود . 

لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گزارش داد که مذاکرات هسته‌ای ایران از آغاز ماه سپتامبر (۱۰ شهریور ماه) در وین از سرگرفته خواهد شد.

نورمن در توئیتر به نقل از این مقام که نامش آورده نشده تاکید کرد، این پیش بینی از بهترین حالت ممکن با این امیدواری است که با تشکیل کامل دولت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران و تصویب آن در مجلس، رخ دهد.  

نورمن افزود: این مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که مقام‌های ایران در گفت‌وگوهای مقدماتی با از سرگیری و ادامه این مذاکرات از نقطه‌ای که در ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد ماه) قطع شده، مخالفتی نکرده‌اند و هیچ گونه طرح تازه یا تغییری در موضع مذاکرات پیشنهاد نکرده و ازسرگیری آن را منتفی ندانسته‌اند.  

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف خود پس از ادای سوگند اعلام کرد که سیاست فشار و تحریم موجب انصراف ملت ایران از پیگیری حقوق قانونی خود از جمله حق توسعه نخواهد شد. از هر طرح دیپلماتیک برای لغو تحریم‌ها استفاده می‌کنیم. نظام جمهوری اسلامی سلاح اتمی را شرعا به فتوای رهبری معظم انقلاب برخود حرام می‌داند و این سلاح هیچ جایگاهی در استراتژی دفاعی ایران ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.